• mammaLinn01

Ta med katt?

Ska få hem en katt imorgon och nästa helg ska jag på dop, så undrar nu om jag kan ta med katten till min mamma som kan passa den eller om jag kan lämna den ensam från morgon till eftermiddag? Lämna den känns så totalt fel! Men ändå känns det fel att ta med en katt som bara varit hos en 1 vecka till någon annan som ska passa den.
    Vet inte hur jag ska göra!

• Svar på tråden Ta med katt?
  • mammaLinn01
    Hannah76 skrev 2013-09-25 17:16:04 följande:
    Ska katten inte vara ensam nåt tills nästan helg?
    nej :) inte längre stunder iaf :)
  • Harvester

Tror det är lugnare för katten att stanna hemma och slippa byta miljö igen. Är ju ingen längre stund. Jobbar du inte på dagarna? Är ju samma sak..

• mammaLinn01
    Harvester skrev 2013-09-25 17:22:23 följande:
    Tror det är lugnare för katten att stanna hemma och slippa byta miljö igen. Är ju ingen längre stund. Jobbar du inte på dagarna? Är ju samma sak..
    Okej :) tycker båda känns fel egentligen, hehe.
    Nej, mammaledig :)
  • Whitetrash86

Den skulle nog må bättre av att stanna hemma i lugn och ro och utforska hemmet än att komma till en ny miljö igen. 

Din mamma kan inte sitta hos er ett tag? 

• mammaLinn01
    Whitetrash86 skrev 2013-09-25 17:26:11 följande:
    Den skulle nog må bättre av att stanna hemma i lugn och ro och utforska hemmet än att komma till en ny miljö igen. 

Din mamma kan inte sitta hos er ett tag? 
    okej :) tack för svaren. Jo, tänkte också att då kan den få utforska i lugn och ro utan en bebis som skriker och ska följa efter ;P
    Hon kan tyvärr inte det, hon ska ta med min son på någonting som är den helgen medan jag är på dopet :/ Och min sambo jobbar den dagen också :(
  • mice

Morgon till eftermiddag, då rör det sig om ca 6-8 timmar? Bara katten har ren låda, mat, vatten och något mysigt ställa att slumra på så är det ingen fara. Du behöver inte oroa dig. Glad

• mammaLinn01
    mice skrev 2013-09-25 17:31:46 följande:
    Morgon till eftermiddag, då rör det sig om ca 6-8 timmar? Bara katten har ren låda, mat, vatten och något mysigt ställa att slumra på så är det ingen fara. Du behöver inte oroa dig. Glad
    Ja, ungefär :)
    Självklart! Ska ha framme mat, vatten, filtar, nybytt låda med rent kattströ, leksaker :))
    härligt att höra! :) det blir ju som ens lilla bebis, så man vill ju att den ska må så bra som möjligt :))
  • Whitetrash86
    mammaLinn01 skrev 2013-09-25 17:35:20 följande:
    Ja, ungefär :)
    Självklart! Ska ha framme mat, vatten, filtar, nybytt låda med rent kattströ, leksaker :))
    härligt att höra! :) det blir ju som ens lilla bebis, så man vill ju att den ska må så bra som möjligt :))
    Jo det är ju klart, men katter (även ungar) klarar sig rätt bra ensamma då och då :)
  • mammaLinn01
    Whitetrash86 skrev 2013-09-25 17:38:30 följande:
    Jo det är ju klart, men katter (även ungar) klarar sig rätt bra ensamma då och då :)
    Okej, tack då vet jag :)
  • nemo1

Skulle  inte lämna en så liten kattunge själv, du får helt enkelt vara  hemma eller hämta katten en vecka senare anser jag. Kattungen har precis lämnat sin mamma och syskon och en flytt är alltid stressande för en kattunge. Dessutom så bör kattungar ha en kattkompis för att må så bra som möjligt.

Svar på tråden Ta med katt?