• Anonym (ledsen)

Vad kommer hända i tingsrätten?

Sonens pappa har kontaktat advokat, vill ha gemensam vårdnad och ha fre-mån morgon. Går jag inte med på det så kommer det gå vidare till TR. Har förut träffat några timmar/dag och alltid uppmuntrat sonen att gå till pappan vid tillfällena, alltid har jag eller annan varit med vid umgänget. Har en riktigt självsäker liten pojke, som inte är rädd för att ta för sig här i livet, vilket jag är stolt över.

Jag och pappan bråkar mycket till och från och kan inte komma överens, däremot gnällde han om att han knappt träffat sonen, så jag ordnade så dom kan va hos hans föräldrar en natt i veckan, för att jag tror det bästa för sonen är att dom ses varje vecka, har även sagt att vi kan öka på det. Men i föräldrarnas hem då. Han har drogmissbruk bakom sig och erkände via sms för ett tag sedan att han aldrig slutade röka på för sonens skull. Han förnekar klart detta nu. Jag har sagt att vi inte bör ses då jag inte vill sonen ska känna av hur mycket vi ogillar varandra, så därför har hans föräldrar varit dom som hämtat sonen. Jag är jätte orolig över att låta honom ha sonen själv då han ljugit så länge, samt att det bästa vore om dom setts ofta istället för varannan helg. Jag har kontaktat familjerätten igen, då det gick bra när vi hade umgänget bestämt genom dom förut, så vill att vi ska kunna lösa på bästa sätt för sonens skull genom dom igen.

Så nu är min fråga, vad kommer ske i tingsrätten?

• Svar på tråden Vad kommer hända i tingsrätten?
  • Anonym (ledsen)

Någon som vet?

• EmmaLarsson
    Anonym (ledsen) skrev 2013-09-25 18:55:47 följande:
    Någon som vet?
    Hej! Har du kontakt med någon jurist själv? Jag tycker du ska kontakta en jurist och rådfråga hur du ska gå vidare och så kan hon berätta hur det går till. Jag har själv varit i en vårdnadstvist och hade en mycket bra jurist. Den inledande kontakten är gratis, så jag tycker du ska ringa henne och prata, Hon sitter i stockholm men så vitt jag vet så har hon klienter över hela landet. du når henne på 08-663 31 80 och hon heter Kristina Lundberg. Lycka till och hoppas ni kan lösa detta via familjerätten.
Svar på tråden Vad kommer hända i tingsrätten?