• lizafredriksson

Ni som har väntar erat tredje barn

Jag väntar mitt tredje barn och är nu i .v.19 och har börjat få ganska många samandragningar dom gör inte ont men är obehagliga och känns.

Jag vet när jag väntade mitt andra barn så fick jag också ganska mycket samandragningar tidigt men kanske i .v.30 och då sa dom att det var mycket vanligt med andra barnet.

Så min fråga är nu är det vanligt att känna så här så tidigt eller ska jag börja bli orolig ?

När dom kommer så kommer dom med någon minut i mellan och kanske får 2-5st på raken sen ingen på flera timmar,

Hoppas någon kan ge ett svar :)          

• Svar på tråden Ni som har väntar erat tredje barn
  • Isabella06

Jag hade väldigt mycket jobbiga förvärkar med barn nr 2.

Låg inne från och till från v 30.

Nu denna gång känner jag redan av dom jag med. V 19 nu.

Nu har jag väldigt tajt mellan 2an och 3an om det har nån betydelse..

Jag hoppas verkligen inte för din och min skull att dom blir så mycket värre (kraftigare) med tiden.

Kanske inge svar på din fråga, men du är inte ensam iaf ;)

• sammax

Jag väntar också mitt tredje barn, är i v 26. Jag fick sammandragningar väldigt tidigt, runt v 17-18, likaså med tvåan..
    Så länge det inte gör inte ont är det ingen fara, men tycker också det är obehagligt och blir ofta akut kissnödig i samma veva!
    Men om du är orolig så ta upp det med din barnmorska!

• Flickan och kråkan

Jag har haft mycket sammandragningar tidigt med alla tre barnen. Kom tidigast nu sist med trean. De gjorde inte ont tidigt men kunde dra i rejält. Efter v.30 så var de kraftiga, sådär så att jag kunde bli tvungen att stanna upp i det jag gjorde. Fick förvärkar för första gången med honom med. Han stannade ändå längst av alla. Föddes i v.40+1. De tidigare två kom i v,37+. Oroar du dig så kan du alltid be dem kolla tappen så att den inte påverkas. I mina öron låter det i alla fall helt normalt.

Svar på tråden Ni som har väntar erat tredje barn