• nuggi

Mountain Buggy eller vad? (Vändbara sittdelar på 3-hjulingar))

Hej på er,

jag vill ha en annan barnvagn än den jag har idag och har kikat runt lite. Har följande krav:

3 stora hjul med svängbart framhjul

Vändbar sittdel

Stor varukorg

Möjlighet att fästa ståbräda

Inte för stor och tung/klumpig att köra samt ihopfälld

Höj- ochh sänkbartbart handtag eller som går att vinkla i olika lägen

Helst uppfällbart fotstöd

De vagnar som jag kikat på är Mountain Buggy, Babyjogger City Elite samt TFK Joggster Twist. Problemet är dessa med vändbar sittdel, MB verkar ha som tillbehör men hittar inget till de två andra. Gillar verkligen City Elite men kan det vara så att vändbar sittdel inte finns där heller, varför ska det vara så svårt att hitta? Vet någon en annan vagn som passar in på detta?

Tacksam för svar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-09-26 14:11
    Uppdatering: Har nu hittat att P&T också har face to face insatser precis som MB. Easywalkers modell såg också fin ut men hittar inte vändbar sits där. Någon som testat dessa facetoface insatser. Är de bra?
  • Svar på tråden Mountain Buggy eller vad? (Vändbara sittdelar på 3-hjulingar))
  • Barnvagnstokig

Jag skulle rekommendera Mountain Buggy trots att den bara har en vändbar sittdel att köpa till
    Det är ett vagnmärke som funnit med i många år med bra kvalite.  

• Griseknoen35

Pt och bj är ju också faktiskt riktigt bra vagnar men dom alla har olika egenskaper. MB brukar ju vara väldigt bra i terräng medan bj elite är mer stads vagn.. Pt brukar vara ganska tunga men brukar vara väldigt bra och det går att köra även terräng om det är någon pr med dom stora hjulen du tänkt dig. Vad har du för behov utav vagnen, hur ska den användas? Är det mest stads och shoping, in och ur bilen så är bj elite den bästa utav dom. Medan mb är bäst om du ska gå mycket grus, skog mm.

• nuggi

Hej och tack för bra input. Det kommer att bli väldigt blandat både grus, skog, asfalt, stad samt i o ur bil.Känns som de jag listat är rätt likvärdiga, funderar mest på de här facetoface sitsarna.  Får åka å kika i affär nån dag.

Svar på tråden Mountain Buggy eller vad? (Vändbara sittdelar på 3-hjulingar))