relationsproblem efter separation
Hej!
Jag blev lämnad av dotterns sambo för 4 månader sedan. Jag tog det hårt och hade aldrig någonsin kunnat tro att han ville lämna mig. Märkte inte någonting alls.
För 2 månader sedan träffade han en ny och 1 vecka senare blev de tillsammans. Vi har inte bråkat så mycket innan mer än att jag varit ledsen över hela situationen. När jag nu, sen de blev ihop, varit ganska bestämd med att dottern inte ska behöva träffa henne ännu så har han börjat bråka. Jag bråkar ju med då jag inte vill att han tar med dottern dit ännu.
Dottern är 2 år gammal och hon blev tagen av separationen. Blev orolig, sov dåligt och var inte sig själv alls. Jag märkte stort på henne att hon tyckte hela situationen var konstig och jobbig. Hon saknade pappa som hellre va med nya tjejen och även om jag försöker att inte visa så mycket framför henne så har hon väl märkt att jag tycker det är jobbigt med. Äntligen, efter 4 månader, har hon börjat bli sig själv igen och fått lite ro i kroppen igen. Jag känner att jag då inte vill kasta in henne i något nytt när hon faktikst blivit påverkad av allt som hänt på mindre än ett halvår. Det är mycket att ta in för ett litet barn?!
Änsålänge har de inte träffats (mer än en snabbis då han tog med henne första veckan trots att jag sa nej) och jag vill inte att de träffas förrän jag fått träffa henne. Jag vill gärna veta vem hon är och vem som ska vara en del av min dotters liv. Tänker jag helt fel? Är jag helt knäpp som känner såhär?
Detta är en kortfattad del av vår relation, men de största vi har delade åsikter om just nu är just träffen mellan dottern och hans nya. Jag vill vänta då mycket har påverkat dottern, medans han tycker jag gör det till en för stor sak. Jag har erbjudit mig att träffa henne så han kan få ta med dottern men det vill han absolut inte att jag ska göra.
Hjälp! Vad ska jag göra? Ska tillägga att han inte har eget boende ännu utan bor hos sin vän och nya tjejen så dottern har inte någon fast punkt hos honom mer än hos mig.