• Slangbellan

Lägga pengar i sparbössa innan ge bort den som present?

Finns det en "oskriven regel" som säger att man ska lägga lite pengar i en sparbössa innan man ger bort den?

Vad är isf rimligt när det presenten kommer från dopbarnets 3-åriga kusin? Det blir naturligtvis rent symboliskt och från föräldrarna i detta fallet. Men det är alltså inte tal om några hundralappar vilket annars kunde varit fallet om presenten kom från mor- eller farföräldrar t.ex.

Ser det bara konstigt ut om där ligger lite "småpengar" eller verkar det lite gulligt? 

• Svar på tråden Lägga pengar i sparbössa innan ge bort den som present?
  • Duckan

Om det är från en 3-åring tycker att lite mynt som ligger skramlar är helt okej

• Slangbellan
    Duckan skrev 2013-09-27 10:51:53 följande:
    Om det är från en 3-åring tycker att lite mynt som ligger skramlar är helt okej
    Så tycker jag också - men tänker att det kanske bara verkar konstigt om man inte "ska" lägga i lite pengar när man ger bort en sparbössa.  

"Eh - ni glömde växeln i presenten...?" - typ  Flört
  • MissEofc

När min kompis dotter fyllde 4 köpte jag en sparkatt och växlade en hundring till några tior, några femmor och några enkronor. Sen en 20 lapp, 50 lapp och 100 lapp med, så hon hade alla sorters pengar i den :) utom dom två största sedlarna då.
    Hon blev jätte glad!

Svar på tråden Lägga pengar i sparbössa innan ge bort den som present?