• Krumelurchen

Ska sockeravgifta mig, behöver pepp!

Jag har varit hos en sockerberoendekonsult idag, efter många vändor hos ätstörningsenheten, psykolog mm så ska jag ge detta ett försök. Jag har ingen kontroll över mitt sockerintag sedan 1,5 år, äter stora mängder söt mat varjde dag och kan inte låta bli.

Nu väntar en strikt kostplan som är baserad på LCHF och jag är livrädd! Det känns som om livet kommer att ta slut och jag ska bo i ett svart hål resten av livet.

Ni som har satt igång med LCHF och kanske kände liknande rädslor innan, blev det bättre med tiden? Just nu vill jag bara åka hem och dra en filt över mig :(

Enligt konslulten måste jag avgifta mig och verkligen köra strikt för att ta bort alla triggers och hitta balansen i kroppen. Det låter hur rimligt som helst men även skrämmande! Godis, kakor, bröd, pasta... allt det där är min trygghet i livet och ja, jag behöver nog höra lite från er som kör enligt denna metoden, att det finns ett "liv efter detta"... :)

• Svar på tråden Ska sockeravgifta mig, behöver pepp!
  • Juno

Heja dig!

Tänk på att det sitter i huvudet, du dör inte av att inte äta pasta. Inte heller ta livet slut pga uteblivet socker. men det du beskriver är samma som hos dem som ska sluta röka till exempel och då är det beroende som talar. Sätt dig över det och tysta de rösterna!
     Gör en god gräddig gratäng till middag och avsluta med en chokladmousse på LCHF-vis. Du kommer känna dig nöjd utan socker...  

• Zara02

Superbra inlägg!! Behöver med pepp för jag har verkligen hamnat i en ond spiral när det gäller onyttig mat och framförallt socker..

• Nimrod

Lchf är king! Du kommer klara det kalas grädde, smör, massa bra fetter!!

Planka med mos av blomkål o massa bea till blev vår lördagsmiddag igår

hejja hejja! !

Svar på tråden Ska sockeravgifta mig, behöver pepp!