• BellaMira

14 dagar kvar - följas åt sista biten?

Bara 14 dagar kvar till BF! Glad

Någon som vill vänta och längta tillsammans sista tiden?

• Svar på tråden 14 dagar kvar - följas åt sista biten?
  • Ebba 27 juli

Nu har jag också jobbat färdigt o fryste sats kortet idag, 11 dagar kvar nu!! Känns bra, bebisen har bökat ovanligt mkt idag bokat in lite trevliga lunch dater framöver o troligtvis blir det ikea i helgen. Sen kan bebisen få komma tror inte det blir ngn matlagning innan bf men har iallafall storhandlat så det ä klart.

• Kat the bat

Jag har också bokat lite kompisdejter i dagarna här. Svärmor ville att dottern skulle sova över och baka bullar på fredag, så då tyckte maken vi skulle gå på bio. Och vad är inte mer givet att starta en förlossning om inte ett biobesök! Bäst att ta plats i mitten så att chanserna är som störst att det startar

• Ebba 27 juli

Bio besök låter som en bra idé. Ska nog ta med dottern o gå på Alfons Åberg i slutet av veckan!

• Ebba 27 juli

Hoppas slippa kejsarsnitt och få vara med om envanlig förlossning den här gången, känns mest spännande just nu o lite nervöst. Hoppas kunna hantera smärtan på ngt bra sätt

• lyckligtill3hjärtan

Ännu ett dygn närmre förlossning, men varje kväll känner jag,,, -låt mig sova denna natten oxå sen kan bebis få komma  (för jag sover fort bra, endast upp och kissa typ en ggr/natt) och såklart vaknar man när jag måste byta sovsida Glad eftersom jag jobbar på familjens företag och ska jobba (är det tänkt) ända fram till förlossning, så är det ju skönt att jag får bra med sömn Glad

Men jag ser framemot förlossningen, men samtidigt lite spänd/orolig. Min förra förlossning, den 3:e, gick så oerhört fort 1,5 h bara. Hade kraftiga värkar i ca 1 h och bebis höll på att komma i första krystvärken men BM fick hålla bebis för att jag inte skulle gå sönder men i krystvärk två kom bebis.. Därför måste jag se till att komma in i tid för att föda hemma vill jag inte Skäms

Hur känner ni andra inför förlossningen?

• Kaja78

Jag är också lite orolig att inte hinna åka in i tid.
    Mina två tidigare förlossningar var snabba båda två, med 1:an hann vi vara inne på förlossningen i 2,5 timmar och med 2:an typ 45 min. Hon kom också med andra krystvärken och BM fick hålla emot på mig med...

Har dock hört en del som säger att tredje blir annorlunda än de två första men vet inte om jag tror på det.

Jag har inte varit med om värkar som varit "falskt alarm", när det känts som att det är på G så har det verkligen varit det även om det blev en paus i värkarna på nån timme eller så under natten. Sen har barnen fötts på morgonen. Så jag hoppas jag vet när vi ska ringa barnvakten iallafall!

• Kat the bat

Ja nervöst och spännande är det är inte rädd överhuvudtaget. Hoppas bara att man kan hålla sig avslappnad och fokuserad

Ja precis! Får gärna komma igång på morgonen efter man sovit! känns som att efter lunch är man trött till man lägger sig ;-p

• BellaMira

Roligt med fler som inte har så långt kvar :)

Jag jobbade min sista dag i måndags så nu går jag hemma och väntar på bebis. Det är vårt första barn och vi vet inte heller om det blir en pojke eller flicka, spänningen är olidlig :)

Jag har hittills haft en väldigt bra och enkel graviditet, bortsett från att jag kramades med toalettstolen dom första 15 veckorna. Och nu på slutet har blodtrycket gått upp så jag går på täta kontroller hos BM. Annars mår jag riktigt bra, förutom att jag är trött då jag sover dåligt på nätterna men det kompletterar jag med en vilostund på eftermiddagen :)

Ser fram emot förlossningen med skräckblandad förtjusning och undrar ibland vad sjutton jag gett mig in på :P Bara 9 dagar kvar till BF nu!!

• Pralina 81

Ser fram emot förlossningen men är lite orolig att jag ska behöva bli igångsatt som med dottern. Vattnet gick men jag fick inga tillräckliga värkar så jag blev igångsatt 2 dygn senare och dottern drogs med sugklocka tillslut. Önskar att kroppen får fixa allt själv denna gång, smärtan är jag inte orolig för.

• Kaja78

Usch, sov dåligt i natt, vaknade vid 4 då 5-åringen kom in och ville sova hos oss. Sen kunde jag inte somna om, var vaken till efter 5. Efter att ha lämnat på dagis blev det en förmiddagslur mellan 9 och 11, sen lunch, lite grejer att fixa med på datorn och nu har nästan hela dagen gått! Ska hämta igen på dagis om en timme.

Har inte gjort många knop denna första vecka hemma, hängt ut bebiskläderna på vädring och dammsugit övervåningen är nog det jag åstadkommit... men man ska ju vila så det så!

Får se hur uttråkad jag börjar bli nästa vecka om inte bebisen kommit förstås... 

• Kat the bat

Nej man gör verkligen inte många knop. Gör jag något är jag helt slut på sen. Och man vill ju spara på krafterna.

Idag är det 39+0, ska till barnmorskan, vilket är min mamma hehe. ska se om hon kan be någon kollega göra en hinnsvepning på mig.

• lyckligtill3hjärtan

Vet hur ni känner,, själv känner jag mig inte helt redo för förlossning än Obestämd tycker att allt har gått så fort.

Blev gravid snabbt, graviditeten över vår/sommar bara sprang iväg, och nu 8 dagar kvar till BF. Jag har fortfarande inte fattat att bebis verkligen kan komma när som, längtar men är ändå inte riktigt redo att bli av med magen och graviditeten.. Troligen känner jag så oxå då jag VET att detta är min sista bebis (nummer 4), räcker liksom sen, ska ju hinna med alla mina hjärtan med skola, fritidsintressen och allt annat som varje barn kräver och har rätt till Hjärta

Sovit bra även i natt och ska till MVC vid lunch och kolla om skrutt växt till sig lite (har liten SF-kurva) så vi hoppas på bra tillväxt idag Skrattande kanske just därför jag fortfarande kan sova bra då bebis inte är så stor, men vem vet Drömmer

Ha en bra dag alla och vila så mycket ni kan!!

• Galenavlänngtan

Jag har 14 dagar kvar idag och kan bara inte längta mer än jag gör. Tänk att man kan bli så less på att vara gravid. Det trodde jag aldrig :p

• Kat the bat

Då ligger man på BB och tryckte ut en dotter 19.58 igårkväll 39+2 kom hon, inte en dag för tidigt! Donnan vägde 4590! Och är 54 lång det gick finfint. (Första dottern vägde 4360, född 40+0) Kan tydligen bara göra stora barn...

Gjorde en hinnsvepning i fredags, natten till söndag började slemproppen gå, fick lite menssmärta i mellanåt. Vid 16.00 hade jag förvärkar? var tredje minut, så vi åkte in. Trodde jag skulle vara öppen typ 1 cm, men det var fyra. Sedan var det bara att köra på

• Ebba 27 juli

Stort grattis kat the bat!!! Det var en stor tjej tur att du inte behövde gå över tiden.... Jag har fem dagar kvar till bf nu! Känns bra. Men hoppas på att hon ska komma till helgen. Gick på ikea igår + cyklade en sväng så lite krafter har jag kvar men sover dåligt!

• Kaja78
    Kat the bat skrev 2013-10-07 04:01:09 följande:
    Då ligger man på BB och tryckte ut en dotter 19.58 igårkväll 39+2 kom hon, inte en dag för tidigt! Donnan vägde 4590! Och är 54 lång det gick finfint. (Första dottern vägde 4360, född 40+0) Kan tydligen bara göra stora barn...

Gjorde en hinnsvepning i fredags, natten till söndag började slemproppen gå, fick lite menssmärta i mellanåt. Vid 16.00 hade jag förvärkar? var tredje minut, så vi åkte in. Trodde jag skulle vara öppen typ 1 cm, men det var fyra. Sedan var det bara att köra på
    Grattis!! Skönt att du inte behövde vänta en vecka till.

Jag har ställt in mig på att bebisen kommer nästa onsdag, då är det 40+3, den dagen föddes båda mina stora tjejer :) Men går jag över längre än så kommer det kännas helt sjukt segt... 
Svar på tråden 14 dagar kvar - följas åt sista biten?