• anna2701

Falskt positivt? eller är jag verkligen gravid?

Hej!
    Jag och min sambo har gjort vårt tredje IVF försök nu. Jag fick 2 jättefina små embyon tillbaka den 18/9. Tog ägglossningsspruta den 14/9 så den borde väl ha gått ur kroppen. I dag den 27/9  kunde jag inte hålla mig längre. Mitt resultat blev detta. Kan detta vara falskt positivt  eller är det verkligen ett riktigt plus?  Vågar jag bli glad?

• Svar på tråden Falskt positivt? eller är jag verkligen gravid?
  • intetnyttpåplusfronten
    Angla skrev 2013-10-23 08:21:49 följande:

Hej på Er,
    Testade positivt i söndags på dag 18 efter FET med en blasto (vecka 4+3) .Efter 13 år och 13 IVF. Har dock två tidigare MF så rädslan är total. Fick ta serum-hcg igår (vecka 4+4) som låg på 408. Det är lågt men inte tok lågt. I vissa tabeller är det normalt. Enligt BM ska det ligga mellan 100-5000 i min vecka. Hur stå ut??? Ska på VUL först den 11/11 (vecka 7+4).
    Men ska det inte vara två streck som bildar ett plus när det är positivt?
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Villblimamma
    intetnyttpåplusfronten skrev 2013-10-28 10:28:40 följande:
    Men ska det inte vara två streck som bildar ett plus när det är positivt?

Ser du inte två streck ? Jag ser två starka streck.
  • anna2701

Hej!

Har precis kommit hem från ultraljud.
    Fick en chock. Jag väntar tvillingar. Allt såg jätte bra ut. 13 respektive 14 mm. Inte konstigt att jag mår så illa.

Hur mår du?

När ska du på Ultraljud?

Jag ska till barnmorskan i morgon så vi får se vad hon säger. Detta är ju en riskgraviditet med tätare kontroller.

• Villblimamma

Grattis Grattis Grattis Grattis anna. Är så glad att tårarna rinner ut bara. Jag har bara 3 dagar kvar. Jag mår bra som vanligt. Har huvudvärk , ömma bröst, jätte trött. Inget kräkningar Elle känslig för luktar Elle doftar. Är så rädd att inte kunna se någon hjärta tyckande :( vi för se vad som händer.

• icfan
    anna2701 skrev 2013-10-28 14:26:29 följande:
    Hej!

Fick en chock. Jag väntar tvillingar. Allt såg jätte bra ut. 13 respektive 14 mm. Inte konstigt att jag mår så illa.

Hur mår du?

När ska du på Ultraljud?

Jag ska till barnmorskan i morgon så vi får se vad hon säger. Detta är ju en riskgraviditet med tätare kontroller.

ohhhh grattis :D visst är det en underbar känsla att se dom små liven för första gången 
    Don't ride faster then your guardian angel can fly
  • intetnyttpåplusfronten
    Villblimamma skrev 2013-10-28 12:40:32 följande:

Ser du inte två streck ? Jag ser två starka streck.
    Jo jag ser två streck men i två olika rutor, det ska väl bli plustecken? Eller det kanske är en annan sorts test?
  • intetnyttpåplusfronten
    anna2701 skrev 2013-10-28 14:26:29 följande:
    Hej!

Hur mår du?

När ska du på Ultraljud?

Grattis! :D Dubbelt så kul ;D
  • Villblimamma

Hej allihopa. Gjorde vul idag och såg min älsklings hjärta slå. Fostrets Längd är 16, 7 mm. Och jag är i vecka 8+1 idag. Förlösnings dag är 11 juni. Hoppas att allt gå bra hela vägen nu.

• anna2701

Vad härligt!
    Grattis. Är glad för din skull.
    Hur mår du nu? vad har du för symtom?

Mitt illamående går verkligen upp och ner. Mest illamående på kvällarna. Jag kräks inte i alla fall vilket jag får vara glad över.
    Ska träffa läkaren på onsdag. Man har ju mycket frågor när man väntar tvillingar hur man ska förhålla sig till kost och träning. 
    Den 26 november ska jag göra nytt ultraljud, då får jag se mina 2 små älsklingar igen. Hoppas att dom växt på sig bra då. 

• Villblimamma
    anna2701 skrev 2013-10-31 23:25:59 följande:
    Vad härligt! Grattis. Är glad för din skull. Hur mår du nu? vad har du för symtom? Mitt illamående går verkligen upp och ner. Mest illamående på kvällarna. Jag kräks inte i alla fall vilket jag får vara glad över. Ska träffa läkaren på onsdag. Man har ju mycket frågor när man väntar tvillingar hur man ska förhålla sig till kost och träning.  Den 26 november ska jag göra nytt ultraljud, då får jag se mina 2 små älsklingar igen. Hoppas att dom växt på sig bra då.   

Tack så mycket. Jag mår bra. Som symptom har jag , huvudvärk, yrsel, trött hela tiden , jätte hungrig på kvällarna , kan inte äta ris , pizza , kött , . Hatat oljan, när jag ser oljan i köket då får jag illamående. Först tänkte jag att jag inbillar mig bara men nej verklige har hatat oljan. Varför gör du ultraljud igen ? Och vart ska du göra det ? Vilken vecka är du i enligt ultraljudet ? Jag ska hos barnmorska på måndag vill tvinga henne att höra hjärta ljudet. Jag gör andra ultraljud när jag går in i vecka 17 Elle 18 och inte i fertilitetscentrum. Hoppas så innerligt att allt gå bra med både oss.
  • Villblimamma

Hej anna. Hur går det för dig? Hoppas att allt e bra med dig.

• anna2701

Hej!
    Det går bara bra!  Går in i vecka 12 idag, 11+0. Känns konstigt, tiden har gått så fort.
    Är trött och illamående.  

Hur går det själv? Hur mår du?

Hoppas verkligen att det går vägen för oss båda!

• Villblimamma

Tack jag mår bra som vanligt. Ingen symptom bara ömma bröst.har tid imorgon för kub test. Jag går oxå in i vecka 12. Hur gick med andra ultraljudet ?

• Villblimamma

Hej anna. Hur mår du ? Och hur har du med graviditeten ? Hoppas att allt e bra med dig och dina tvillingar.

Svar på tråden Falskt positivt? eller är jag verkligen gravid?