• Anonym (16år)

Har jag fått missfall?

Hej jag är en 16årig tjej som för typ tre veckor skulle haft min mens. Jag tog ett test dagen efter och det visade sig positivt. Jag berättade inte för någon men jag bokade en tid för abort men dom kunde inte se något ännu. En kväll drack jag en liten cider utan att tänka mig för. Morgonen där på gör det ont och jag börjar blöda. I fem dagar blödde jag tre fulla bindor med blod och jag hade ont typ som mensvärk. Det är typ en vecka sen jag slutade blöda och nu läcker det typ vatten tror jag. Dom på aborten vill ta blodprov men jag ljög och sa att jag gjort test och det var negativt så nu har vi ingen kontakt längre. Är dock orolig att jag kanske fortfarande är gravid... eller vad tror ni? Man kan ju få små blödningar som gravid, men inte mensvärk och blöda så mycket att man måste byta binda flera gånger om dagen??

Snäll hjälp mig, är orolig och rädd! 
    Tacksam för svar! <3 

• Svar på tråden Har jag fått missfall?
  • Anonym (16år)

Snälla läs bara inte svara också 

• Anonym (/)

Det var förmodligen ett missfall du fick, men du borde definitivt åka in och kolla det.
    Det är inte ditt fel att det blev så (pga cidern), utan troligtvis var det något fel på fostret så att inte hjärtat kunde börja slå och kroppen stötte ut det själv oavsett om du druckit eller inte.

Det är viktigt att du åker in och kollar, för ibland kan det finnas rester kvar av fostret eller av moderkakan så man kan få infektioner. Det är bättre att vara på säkra sidan om man vill ha barn i framtiden.

• Anonym (16år)
    Anonym (/) skrev 2013-09-27 17:00:47 följande:
    Det var förmodligen ett missfall du fick, men du borde definitivt åka in och kolla det.
    Det är inte ditt fel att det blev så (pga cidern), utan troligtvis var det något fel på fostret så att inte hjärtat kunde börja slå och kroppen stötte ut det själv oavsett om du druckit eller inte.

Det är viktigt att du åker in och kollar, för ibland kan det finnas rester kvar av fostret eller av moderkakan så man kan få infektioner. Det är bättre att vara på säkra sidan om man vill ha barn i framtiden.
    Okej tack så mycket för ditt svar... jo jag vill ju veta om allt är som det ska, men hon blev så avvikande när jag sa att testet var negativt, det vara bara "jaha men dåså, tack och hej!"... hon borde ju nämnt att jag skulle kolla då? Är ju ung dessutom. Hon nämnde ingenting. Var bara i vecka 5 också tror jag...
  • Anonym (/)
    Anonym (16år) skrev 2013-09-27 17:08:54 följande:
    Okej tack så mycket för ditt svar... jo jag vill ju veta om allt är som det ska, men hon blev så avvikande när jag sa att testet var negativt, det vara bara "jaha men dåså, tack och hej!"... hon borde ju nämnt att jag skulle kolla då? Är ju ung dessutom. Hon nämnde ingenting. Var bara i vecka 5 också tror jag...
    Ring och hör om ungdomsmottagningen kan kolla istället. En del på KK är rätt okänsliga med tanke på vad många befinner sig i känslomässigt när de hör av sig...
  • fluu

Råder dig också till att kolla. Jag har fått två mf. Ena gången kom allt ut och ena gången var det rester kvar och jjag fick ta "abortpiller" för att allt skulle komma ut och det hjälpte inte så de la in mig och så fick jag fler piller så att jag skulle blöda ut allt.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Har jag fått missfall?