• Cherry Cupcake

Får en sjuksyrra göra så här??

Idag var jag på vc och skulle lämna urinprov.
    Jag hade fått vänta länge på lab och var sen och sa till att jag var sen så de kanske kunde meddela doktorn jag var på väg. Sjuksyrran på lab blev väldigt stressad av detta verkade det som.
    Hur som hellst fick jag min mugg och gick in på toa. Precis när jag kissat klart i muggen och fortsätter kissa i toaletten rycker hon upp inlämningsluckan och frågar pm jag är klar!!
    Fast hon ser att jag sitter på toan ber hon mig om muggen!
    Jg fick knappt ur mig ett ord och sen var jag tvungen att stressa vidare.
    Men jag blev så jäkla arg. Man rycker väl för farao inte bara upp luckan sådär?? 

• Svar på tråden Får en sjuksyrra göra så här??
  • Mineralvatten

Jag tror att det är vanligt att de gör så ja, de kan ju inte veta att du inte är klar.
    om de hade brottom så behövde de nog sätta odlingen.
    men jag tycker att de kunde ha stängt luckan igen och låtit dig kissa klar.

om du kommer direkt hemifrån så kan du ju kissa i en burk hemma med morgonurinen. 

• Cherry Cupcake

Kan inte människan knacka först eller nåt? jag kände mig väldigt obekväm med att hon glodde på mig när jag satt där med brallorna nere helt oberedd..
    på vissa ställen har de ju en lucka på insidan också. borde ju alla ha..

• Mineralvatten
    Cherry Cupcake skrev 2013-09-27 20:41:54 följande:
    Kan inte människan knacka först eller nåt? jag kände mig väldigt obekväm med att hon glodde på mig när jag satt där med brallorna nere helt oberedd..
    nja det fungerar inte riktigt så i vården, men visst håller jag med dig om att de borde ha en lucka på insidan.
    men vet du även ssk gör fel ibland, de var stressade. 
  • uddeboa

Jobbar själv som sjuksköterska och kan inte påstå att han/hon betedde sig korrekt! Dom gånger jag själv lämnat urinprov på akuten eller på vc så har det alltid varit en lucka på min sida av toaletten också och ibland har man hört att dom har öppnat luckan på sin sida men de har ju aldrig kunnat se in till mig!

• Mineralvatten
    Cherry Cupcake skrev 2013-09-27 20:41:54 följande:
    varför går du till en vårdcentral som du inte är nöjd med?
  • roffe

När jag skulle göra en adhd-utredning fick jag kissa i en mugg medan en sköterska TITTADE PÅ!
    Man måste ta drogtester innan, för har man tagit något som syns på tester så får man ingen utredning på typ ett par år.
    Självfallet har jag inte använt narkotika, kan ju inte dom veta, men hur kul var det, jag visste inte ens om innan att man skulle kissa med publik, utan det fick jag veta på plats.

Det var jävligt jobbigt. Det är lättare att fläka upp snirren hos gyn kan jag säga.  Helt onaturligt att kissa framför folk för mig :(

• Mineralvatten
    roffe skrev 2013-09-27 20:54:34 följande:
    När jag skulle göra en adhd-utredning fick jag kissa i en mugg medan en sköterska TITTADE PÅ!
    Man måste ta drogtester innan, för har man tagit något som syns på tester så får man ingen utredning på typ ett par år.
    Självfallet har jag inte använt narkotika, kan ju inte dom veta, men hur kul var det, jag visste inte ens om innan att man skulle kissa med publik, utan det fick jag veta på plats.

Det var jävligt jobbigt. Det är lättare att fläka upp snirren hos gyn kan jag säga.  Helt onaturligt att kissa framför folk för mig :(
    ok jag har inte gjort några kissprov när jag gjorde min utredning.
    har du haft tidigare missbruk? 
  • roffe
    Mineralvatten skrev 2013-09-27 20:55:47 följande:
    ok jag har inte gjort några kissprov när jag gjorde min utredning.
    har du haft tidigare missbruk? 
    Nepp.
    Kanske är olika i olika kommuner, men tänker man efter kanske det går att blanda ihop tjackisryck med adhd-problematik, det är väl därför dom gör så. För att kunna utesluta.
    Jag vet inte, jag känner fler i min kommun som gjort samma utredning, dom fick oxå kissa med övervakande person.
    Det kändes dock förnedrande, eftersom jag hela tiden visste att jag inte tagit något, jag dricker väldigt sällan och hade testat att röka på typ 8 år innan. Vet inte, jag antar att dom misstror alla eller något. Jag är skötsam liksom. 
  • Cherry Cupcake

mineralvatten - det var första gången jag var på den vårdcentralen. och så klart att alla kan göra fel. men detta känns som en ganska basic grej. speciellt när man är utbildad i bemötande.

• Cherry Cupcake

roffe - jag går också hellre till gyn. där är jag beredd. det var jag INTE idag. 

• roffe
    Cherry Cupcake skrev 2013-09-27 21:24:56 följande:
    mineralvatten - det var första gången jag var på den vårdcentralen. och så klart att alla kan göra fel. men detta känns som en ganska basic grej. speciellt när man är utbildad i bemötande.
    Alltså att slita upp luckan mitt i känns ju väldigt fel tycker jag. Det är ju en grej om dom knackar och ropar och frågar om du är klar, men att öppna sådär, nää, känns inte bra alls.
  • Cherry Cupcake
    roffe skrev 2013-09-27 21:28:01 följande:
    Alltså att slita upp luckan mitt i känns ju väldigt fel tycker jag. Det är ju en grej om dom knackar och ropar och frågar om du är klar, men att öppna sådär, nää, känns inte bra alls.
    precis!
  • roffe
    Cherry Cupcake skrev 2013-09-27 21:27:49 följande:
    roffe - jag går också hellre till gyn. där är jag beredd. det var jag INTE idag. 
    Precis, jag förstår dig verkligen!
  • Mineralvatten
    roffe skrev 2013-09-27 21:19:46 följande:
    Nepp.
    Kanske är olika i olika kommuner, men tänker man efter kanske det går att blanda ihop tjackisryck med adhd-problematik, det är väl därför dom gör så. För att kunna utesluta.
    Jag vet inte, jag känner fler i min kommun som gjort samma utredning, dom fick oxå kissa med övervakande person.
    Det kändes dock förnedrande, eftersom jag hela tiden visste att jag inte tagit något, jag dricker väldigt sällan och hade testat att röka på typ 8 år innan. Vet inte, jag antar att dom misstror alla eller något. Jag är skötsam liksom. 
    ja kanske.
    jag gjorde min i sthlm.
    var 26,5 då och har haft kontakt med psykiatrin sen jag var 14 i form av BUP och sen öppenvården.kanske var därför?
    ja vem vet =).
  • Scrubs81

Hur vet du att det var en sjuksköterska?
    På lab jobbar oftast biomedicinska analytiker eller ibland undersköterskor! Sällan sjuksköterskor.

• Cherry Cupcake
    Scrubs81 skrev 2013-09-28 22:45:28 följande:
    Hur vet du att det var en sjuksköterska?
    På lab jobbar oftast biomedicinska analytiker eller ibland undersköterskor! Sällan sjuksköterskor.
    utgick bara från det.
    men du har rätt, jag kan ha fel. 
Svar på tråden Får en sjuksyrra göra så här??