• Sötsug

Vad kan jag sätta för pris på min Teutonia?

Jag tänker sälja min barnvagn. Men har noll koll vad för pris jag ska sätta. De som finns på blocket verkar vara i toppskick och priset är satt efter det.

Jag kan berätta vad det är för vagn.
    Det är en Teutonia Prestige från 2011 men Fashion liggdel till. Det tillbehör som finns är skötväska från Teutonia, Teutonias luftfyllda terränghjul, regnskydd till båda delarna (original) samt ett svart regnskydd som passar till båda delarna. Felen på vagnen är obetydliga för dess bruk utan skönhetsfel bara. Det har lossnat två små bitar av skumgummit på handtaget som inte syns om man inte tittar underifrån och varukorgen har lossnat en gång så nu sitter den fastskruvad istället och håller egentligen mycket bättre.

Vagnen är i väldigt fint skick annars. Har inte alls använt den speciellt mycket. Original hjulen är lite nötta men inte väldigt mycket.

Vad tror ni? Vad kan man ta för vagnen? Totalt nypris är över 10 000:-

- what doesn't kill you, only makes you stronger -
  • Svar på tråden Vad kan jag sätta för pris på min Teutonia?
  • Griseknoen35

Fick min teutonia Fun-10 såld för 1800kr i somras, den hade lite repiga chassi och märken på handtaget efter äldsta dottern tuggat på det. Tog 2 dagar så var den borta. Skulle lägga ut den för 2000 och ha is i magen om jag var du men som sagt andrahands värdet på teutonia suger. Många prutar ju på blocket också så du har ju lite prutmån på 2000

• Sötsug

Jag köpte den begagnad av en jag släkting för 1 år sedan. Fick då betala 4000:- för vagnen. Det var hon som köpt till alla saker osv. Hon menade att andrahandsvärdet är sååå bra och att jag kan nog sälja den för inprincip samma jag köpt den för för att jag fick den så billigt av henne. Känns surt att ha blivit lurad. Orkade inte ens kolla på någon annan vagn när hon erbjöd mig att köpa hennes för ett sånt bra pris :/

• Sötsug
    Griseknoen35 skrev 2013-09-28 08:05:54 följande:
    Oj det var mycket. Fast tänk att du endå har betalt mindre än vad den kostade ny ;)

Känner mig väldigt grundlurad såhär i efterhand... Visste ju ingenting om vagnar. Men hon menade att färgen (hel svart) är en attraktiv färg som man får mer pengar för och att märkesvagnarna har högt andrahandsvärdet.
Svar på tråden Vad kan jag sätta för pris på min Teutonia?