• sandraabinger

Fördelar & nackdelar med att bo ihop & bo isär?

Jag och min pojkvän har just gjort slut för att han behöver få ordning på sitt liv. Vi bodde ihop i 6 mån och var tillsammans i 7 mån. Vi har insett själva att vi flyttade ihop alldeles för tidigt. Han har även två barn med en annan, och jag tycker om dom väldigt mycket.

När han fått ordning på sitt liv så ska vi försöka igen eftersom vi älskar varandra, trivs med varandra och för att jag går så bra ihop med barnen. Vi kommer då att bo isär, dock bara några hundra meter ifrån varandra.

Skulle gärna vilja höra era åsikter. Fördelar och nackdelar med att bo ihop och bo isär! :)

• Svar på tråden Fördelar & nackdelar med att bo ihop & bo isär?
  • Sötsug

När man bor ihop lever man ju också som en familj. Man har den tryggheten att man har två inkomster osv. Man får umgås med varandra hela tiden och kan göra upp om hushållets sysslor. Man har någon att dela allting med. Nackdelarna är väl att man hela tiden är på varandra. Ser varandra varje dag och kan bli less på varandra.

Fördelarna med att bo isär är att man får längta efter varandra. Det blir mer kärleksfullt när man träffas osv. Nackdelarna är väl att man får rå om hela hushållet ensam. Man får tvätta och städa ensam och laga mat till en person bara. Det kan bli tråkiga och ensamma kvällar.

- what doesn't kill you, only makes you stronger -
  • Purpurbräcka
    Sötsug skrev 2013-09-28 16:27:15 följande:
    När man bor ihop lever man ju också som en familj. Man har den tryggheten att man har två inkomster osv. Man får umgås med varandra hela tiden och kan göra upp om hushållets sysslor. Man har någon att dela allting med. Nackdelarna är väl att man hela tiden är på varandra. Ser varandra varje dag och kan bli less på varandra. Fördelarna med att bo isär är att man får längta efter varandra. Det blir mer kärleksfullt när man träffas osv. Nackdelarna är väl att man får rå om hela hushållet ensam. Man får tvätta och städa ensam och laga mat till en person bara. Det kan bli tråkiga och ensamma kvällar.
    - what doesn't kill you, only makes you stronger -

Vad olika man kan vara! Själv känner jag att det att ha sitt alldeles egna hushåll är den stora fördelen med att bo ensam. Då kan man städa och diska hur ofta eller sällan man vill och man vet alltid vilken mat som finns hemma (förutsatt att man har ett någorlunda gott minne).
    I skuggan av varje stor man står en kvinna med känslig hy.
  • Purpurbräcka
    Purpurbräcka skrev 2013-09-28 17:03:36 följande:

Äsch vad konstigt mitt inlägg blev!
  • Purpurbräcka

Jag lyckas visst inte skriva något som syns ordentlig här...

• Truth

Fördelarna är lika många som nackdelarna. Viktigaste är att ni hittar en stabil plattform att stå på när ni väl väljer att göra ett nytt försök.  

Sanningen att säga så är det jag säger sant
  • Cherrie

Har likadana funderingar...

Separerat från min sons pappa två gånger och nu är vi så gott som tillsammans igen... men jag är inte redo att flytta ihop men vet inte hur det skulle fungera att vara särbos heller.. Svår fråga...

• Truth
    Cherrie skrev 2013-10-10 13:16:13 följande:
    Har likadana funderingar...

Separerat från min sons pappa två gånger och nu är vi så gott som tillsammans igen... men jag är inte redo att flytta ihop men vet inte hur det skulle fungera att vara särbos heller.. Svår fråga...
    Det är svårt att leva ihop inom en relation där inte båda har hittat sig själva. Säger inget just om eran men så är det.
    Sanningen att säga så är det jag säger sant
  • Vipera

Är i samma sits. Jag o sambon separerade i somras, en uppslitande separation där vi var osams i två månader. Nu har vi på ngt sätt hittat tillbaka till varandra och har ngn typ av förhållande. Men vi kommer nog aldrig bo ihop igen då det var mkt svartsjuka och kontroll från bägge håll.

• Cherrie

känns så bra att inte vara ensam i dessa funderingar och situationer... förstå mig rätt =)

Svar på tråden Fördelar & nackdelar med att bo ihop & bo isär?