• Jenny12

Känner mig ensam :(

Jag har växt ifrån mina vänner. Vännerna vill bara vara ute och festa hela helgerna. Men jag har tröttnat på det, så det har blivit att jag har dragit mig undan och känner mig nu väldigt ensam. Jag vill så gärna träffa nya människor som är mer på min nivå. 
    Eftersom jag känner mig ensam blir jag ledsen och nedstämd och det går ut över det mesta och jag tappar lusten för allt. 

Någon som har tips på hur jag kan ta mig ur detta?

• Svar på tråden Känner mig ensam :(
  • Tyson

Känner igen det. Det bästa tipset är väl att göra saker du tycker är roligt och träffar då nya vänner som delar ditt intresse, gå tex en kurs.

• TnG
    Jenny12 skrev 2013-09-28 20:30:14 följande:
    Jag har växt ifrån mina vänner. Vännerna vill bara vara ute och festa hela helgerna. Men jag har tröttnat på det, så det har blivit att jag har dragit mig undan och känner mig nu väldigt ensam. Jag vill så gärna träffa nya människor som är mer på min nivå.  Eftersom jag känner mig ensam blir jag ledsen och nedstämd och det går ut över det mesta och jag tappar lusten för allt.  Någon som har tips på hur jag kan ta mig ur detta?  

Kan känna precis samma, så ensam på det är du inte. Jag är ingen festmänniska alls. Det här med kurser, var hittar man sånt egentligen ?
  • Tyson

Googla kurs + din stad så kan du nog hitta många kurser. Förhoppningsvis någon intressant

• Jenny12

Jag var en festmänniska innan, men har har tröttnat på det.
    Man jobbar heltid och på helgerna vill dom bara festa och sen vara bakfulla på söndagen och inte göra någonting. Medan jag vill få ut något av helgen när man äntligen är lite ledig.

Det där med kurs var inte så dum ide. 
    Kommer ni på något mer? 

• Tyson
    Jenny12 skrev 2013-09-28 21:09:25 följande:
    Jag var en festmänniska innan, men har har tröttnat på det. Man jobbar heltid och på helgerna vill dom bara festa och sen vara bakfulla på söndagen och inte göra någonting. Medan jag vill få ut något av helgen när man äntligen är lite ledig. Det där med kurs var inte så dum ide.  Kommer ni på något mer? 

Vad har du för intressen?
    Jag tycker det är ett bra utgångsläge att göra något man tycker är roligt, det är lättare att träffa nya vänner då.
  • Hedvigsmamma

Byt umgänge! Vad har du för intressen? Böcker, vandring, blommor, katter, ridning? Finns ju hur mycket som helst! Kolla i tidningen efter utställningar, museer etc som du kan besöka. Eller gå ut i skogen själv, plocka svamp eller bara njut av naturen. Finns ju inga gränser för vad man kan hitta på! Deppa inte ihop, var glad över att du vill ha ut mer av livet än bara kröka. Jag gillar inte heller det och har hur rikt liv som helst.

Lycka till!

• Deppig94

Det är jätte svårt att hitta nya vänner. Det kommer typ inte bli av sp det ör lika bra att ge upp :(

Svar på tråden Känner mig ensam :(