• MLB

Min hen fick en ologisk present

Min hen fick en felaktig present, och nu vill butiken inte ta tillbaka den bara for att det gatt 3 veckor. Jag vill inte att hen ska leka med den, vem bestammer hur lange man far lamna tillbaka saker? Jag vill ha en andring.

Notera att traden ar i sandladan.

• Svar på tråden Min hen fick en ologisk present
  • Monte
    MLB skrev 2013-09-28 22:23:51 följande:
    Notera att traden ar i sandladan.
    Bra att du förtydligade det. Cool
    I became insane, with long intervals of horrible sanity.
  • Millicent

När man använder ett pronomen på ett så ologiskt sätt som att sätta "min" framför är det inte konstigt att presenterna blir ologiska de med.

"Education is not the learning of facts, but the training of the mind to think." -Albert Einstein
  • Nilkrokodil

Men alltså, en helt annan fundering. 
    "Min hen" Är det istället för min hona eller min hane då? För min hon eller min han säger man ju inte!?
    För övrigt, låt barnet leka med leksaken om barnet tycker om den. Min hane Drömmer får leka med dockor om han vill men även bilar.. han bestämmer själv vad han vill leka med.   

• Jellie87

Hahahaha "min hen..." oh så underbart..gud va härligt att va så rätt i huvudet att jag med stolthet säger min dotter eller mitt barn, eller bara Hon för det är vad hon är, annars jäkla svårt och förklara för henne varför hon har ett kön och pojkar annat oh så fult med hen..

• MLB
    Orcha skrev 2013-09-29 00:27:23 följande:

Så borde du.
    Tror att jag gjorde det nar du skrev det dar.
  • MLB
    Monte skrev 2013-09-29 00:49:35 följande:
    Bra att du förtydligade det. Cool
    Ja, det missades senast.
  • MLB
    Millicent skrev 2013-09-29 06:53:55 följande:
    När man använder ett pronomen på ett så ologiskt sätt som att sätta "min" framför är det inte konstigt att presenterna blir ologiska de med.
    Sa det ar det som var problemet!
  • MLB
    Nilkrokodil skrev 2013-09-29 07:37:37 följande:
    Men alltså, en helt annan fundering. 
    "Min hen" Är det istället för min hona eller min hane då? För min hon eller min han säger man ju inte!?
    För övrigt, låt barnet leka med leksaken om barnet tycker om den. Min hane Drömmer får leka med dockor om han vill men även bilar.. han bestämmer själv vad han vill leka med.   
    Ville vara tydlig med att det galler min.

Vill inte att hen ska fastna i stereotypa roller. Tank om hen vill ha med dockan i koket? Da lar sig hen ju att hen ska leka med dockor och vara i koket.
  • MLB
    Jellie87 skrev 2013-09-29 08:10:56 följande:
    Hahahaha "min hen..." oh så underbart..gud va härligt att va så rätt i huvudet att jag med stolthet säger min dotter eller mitt barn, eller bara Hon för det är vad hon är, annars jäkla svårt och förklara för henne varför hon har ett kön och pojkar annat oh så fult med hen..
    Tyckte inte konet spelade nagon roll for traden, men sedan betedde sig andra medlemmar som om problemet skulle losas om jag inte anvande "hen".
  • Jellie87

oh väx upp seriöst..låt barn leka me va fan dom vill seriöst, ska hon aldrig va i köket och lära sig laga mat till sig själv bara för hon råka va tjej och det är så "stereotypiskt". Fan slappna av och lev och va glad att ungen må bra, lägg ner tid på saker som faktiskt spela roll. Lär henne att älska sig själv och att inte mobbas eller sånt, inte att inte leka me leksaker....suck asså

• sötarara

Vuxna människor som håller på och tramsar på detta sätt, vad får ni ut av det?

• MrsPenn

Not even funny!

Morons, your bus is leaving. /Bill Murray, a god
  • Monte
    MLB skrev 2013-09-29 08:47:20 följande:
    Ja, det missades senast.

Jag förstår. Skämt blir alltid roligare när man förklarar dem.
    I became insane, with long intervals of horrible sanity.
  • kramisza

Jag förstår inte vems hen det handlar om?!? Mitt hen eller hen's hen? Om hen's hen är det hen det hela handlar om vad handlar då tråden om?

Ditt hen har fått en present lämplig för en hen men inte din hen, rätt? Men kanske det passar till ditt hen om det inte är rätt typ av hen stereotypisk leksak...vänta, är det inte därför man hittade på ordet hen för att bekämpa det stereotypiska?

nåja, sälj saken på blocket...ta pengarna och köp din dotter en rätt stereotypisk leksak i lila färg så blir allt bra! ;)

• Isbit
    sötarara skrev 2013-09-29 14:43:57 följande:
    Vuxna människor som håller på och tramsar på detta sätt, vad får ni ut av det?
    håller med.
    otroligt skitlöjligt
Svar på tråden Min hen fick en ologisk present