• Lillifee

Min man och jag har numera ingen tid ihop...

...jo, i bästa fall  10 min några kvällar i veckan då vi kliar varandras rygg typ. Så här har det varit i 3-4 v då vi haft det jättekörigt med jobb (speciell min man jobbar mkt  och han kan inte styra över det), mkt med barnen och det vanliga med hushållsarbete mm. Förut till stor del hade vi iaf en kväll/vecka då vi umgåtts 1-1,5 tim iaf. Nu ikväll tog jag upp detta att det vore trevligt om vi  kunde återuppta detta men trött som han var var engagemanget milt, "när ska vi hinna".... Jag känner att det är viktigt att vi umgås nåt iaf men han är så trött att han (just nu?) inte orkar bry sig. Han säger att han skulle vilja vara själv i några veckor utan människor. Jag förstår honom iof, svårt när han har fullt upp på jobbet och sen får han knappt vara ifred när han kommer hem (pga barnen). Hur många veckor "vågar" man ha det så här tro innan det "gått för långt"? Nu handlar allt om att få ihop det praktiska och det är mkt (upplever vi). Barnvakt för att göra nåt själva har vi ca tre-fyra ggr/år.

• Svar på tråden Min man och jag har numera ingen tid ihop...
  • MalinEddie

Måste han jobba så mycket? Hur mycket arbetar du?

Avskyr CIO-metoder.
  • Mrs Moneybags

Nog kan det få vara så här längre än 3-4 veckor utan att det förstör relationen...

Det vore värre om du hade skrivit 3-4 år  

• pojkens

ja, jag skulle nog säga att några vveckor inte är så faligt. Vi har det så ganska mycket, jag pluggar och jobbar och han jobbar och så har vi 2 barn. Det blir högst en kväll i veckan, och då ska det fixas saker oftast. 

Det viktiga är att man pratar om det, och kanske tillåter den som är tröttast att vara ensam lite mer. Såklart inte alltid och hur mcyetk som helst, men 1-2 dagara själv kan göra underverk för en utarbetad förälder. Att bara få tänka på sig själv.

Om man hela tiden kan ah en dialog, om än abra 10 minuter om dagen när man påminner sig om att man tycker om varandra och att det är lite körigt men det går över, så tror jag det är ok. Däremot om man efter 1 år fortfarande inser att situationen är likadan, då ska man kanske omprioritera och se över vad det är som kör ihop sig hela tiden.... 

• supersötasilversara

Visst kan man ha det så länge men risken är ju större att man glider ifrån varandra ju längre man låter det gå. Jag tycker att det är jättebra att du uppmärksammar detta redan nu. Det som egentligen är frågan är ju om ert liv ser ut så här eller om det faktiskt finns en möjlighet till en förändring. Ändrade arbetstider? Köpa in städhjälp och matkasse? Dra ner på aktiviteter för vuxna och barn? Oftast är ju svaret nej men man har ju alltid ett val, även om det är svårare eller jobbigare (ex flytta till enklare boende, sämre ekonomi, annat mindre roligt jobb osv). Gör något i tid!

Svar på tråden Min man och jag har numera ingen tid ihop...