• kossamu

råd ang vinterskor!

Hej!
    Nu behöver jag lite FL-expertis! Mitt ena barn sliter skor som om det inte fanns någon morgondag. Han är inne på sitt tredje par gympadojor på fem månader. På vintern brukar det bli två par kängor. Vad för kängor kan vi köpa till honom som verkligen håller?!
    När jag säger att han sliter på skor men jag att dom bokstavligt talat faller sönder till slut :/ spelar ingen roll om det är skopunkten eller dyra Nike/adidas/puma. Har sneglat på vikings kängor till honom. Men är det värt pengarna? Håller dom? Gå å köpa två par dyra kängor under vintern känns sådär... Annars brukar jag köpa som kostar runt 4-500 kr.

• Svar på tråden råd ang vinterskor!
  • Flickan och kråkan

Nu sliter inte mina pojkar skor som din, men de slits rejält ändå. Har cyklister som exempelvis släpar fötterna i backen för att bromsa och knixa och ha sig. Vi har haft viking kängor på vintern och de har hållit bra till två barn då lillebror ärvt. Kommer inte att vara några problem för trean att ha dem heller. Vi köper alltid på någon form av rea. Väntar hem årets idag eller i morgon. Hittade en tidigare årsmodell för 600 så 200:- rabatt. 

• Sisisisi

Viking funkar inte för oss. Slits sönder innan vintern är slut. Förra året hade vi ecco och de höll hela vintern!

Keep your child rear facing for as long as possible!

• kossamu

Ecco är klart också ett alternativ. Tack för det tipset :)

Samma här. Bromsar på cykeln? Vad ska man med dom till? Han klättrar i träd. Hoppar i vattenpölarna. Släpar fötterna efter sig när han går. Sen går han liksom lite knepigt med fötterna. Varenda en liten centimeter på skorna förstörs. Helt makalöst. Köpa iläggssulor för att räta upp fötterna vet jag inte om det går? Han fyller nio i år. Och har nu 38 i skor...

• chrissepisse

Kavat Extreme stövlar är omöjliga att slita ut, skulle jag säga. De är dessutom helt vattentäta och blir inte förstörda av att bli inslängda i torkskåp. Jag har varit väldigt nöjd med dessa stövlar och köper dem så länge barnen går med på att ha dem. Jag vet att en del tycker att Kavats vinterskor är kalla, men vi bor i Skåne så det har inte varit ett problem för oss. Jag hoppas att sexåringen kan tänka sig ett par i år igen.

• kossamu
    chrissepisse skrev 2013-09-30 11:36:26 följande:

Kavat Extreme stövlar är omöjliga att slita ut, skulle jag säga. De är dessutom helt vattentäta och blir inte förstörda av att bli inslängda i torkskåp. Jag har varit väldigt nöjd med dessa stövlar och köper dem så länge barnen går med på att ha dem. Jag vet att en del tycker att Kavats vinterskor är kalla, men vi bor i Skåne så det har inte varit ett problem för oss. Jag hoppas att sexåringen kan tänka sig ett par i år igen.

Vi bor också i Skåne :) så att dom är vattentäta är nästan ett krav med tanke på hur våra vintrar normalt ser ut ;)
Svar på tråden råd ang vinterskor!