Ingen sexlust alls efter sista graviditeten...vad hände???
Jag och min man har två små barn som vi fått tätt. Den yngsta är 7 månader och jag slutade amma för ca 1-2 månader sedan. Min kropp har blivit totalförstörd efter graviditeterna och tanken är att jag skall göra ganska omfattande plastikkirurgi så småningom. Under första graviditeten så fick vi inte ha sex från och med graviditetsvecka 20 pga olika orsaker. Pga det så "vande" man sig vid att inte ha sex, så efter att barn nummer ett var fött så dröjde det flera månader innan vi ens testade att ha sex igen. Det gjorde jätteont och det var först när jag slutade amma som smärtan började försvinna. För att göra det hela kort så dröjde det i runda slängar ca 1,5 år innan vårt sexliv stabiliserade sig EFTER första graviditeten. Nu under andra graviditeten så fick vi inte ha sex från och med graviditetsvecka 12 av samma anledning som med graviditet nr 1. Samma sak igen...Man vande sig vid att leva i celibat och i ärlighetens namn tyckte jag det var ganska skönt att slippa. Denna gången dröjde det 5 månader innan vi ens testade och samma sak där...fullkomligt fiasko och gjorde svinont rent ut sagt. Problemet är bara att denna gången så har jag verkligen ingen lust...noll, zero...INGEN! Jag börjar få panik och undra vad det är för fel på mig. Jag vill verkligen känna något, men så fort min man närmar sig mig så puttar jag instinktivt bort honom och spänner hela kroppen och känner mig jätteäcklad. Jag har inte fött något av mina barn vaginalt, så jag har inga skador där nere. Vad kan det vara för fel? Vad sjutton skall jag göra?