Förtvivlad, endometrios
Hej!
För en vecka sen gjorde jag en titthålsoperation då dem misstänkt ca 4månader att jag har endometrios.
När jag vaknade på sjukhuset efter narkosen fick jag gå hem för läkaren hade inte tid att prata med mig för hon hade en annan operation.
Dum som jag är trodde jag allt var bra.
Vid 6tideb på kvällen börjar jag undra varför ingen ringt och börjar ringa runt men får inte tag i någon. Ca 7 tiden ringer läkaren och säger att hon glömde mig för hennes barn blev sjukt så hon fick gå hem och kom på att hon skulle ringa mig nu. Hon säger att jag har endometrios på alla organ i buken samt sammanväxtningar på tarmarna som hon nu plockat bort, och att jag ska byta p-piller .
Det är det och vi lägger på.
Efter samtalet börjar jag fundera på vad innebär detta??? Vad är endometrios osv osv då ingen läkare någonsin förklarat det till mig utan jag har bara googlat .
Idag gick ja till en annan läkare för mår dåligt över detta jag vill ha information!!! Samt att jag har en blödning som vägrar ge sig.
Svaret av läkaren blir de e inte så att du håller på att blöda ihjäl dej med världens flin. Samt att à du kan boka tid om 3 månader så kollar vi hur det funkat med p-pillerna och DÅ kan du få information om endometrios.
Och jag tjatande flera gånger på att jag behöver prata med någon nu för ja börjar må dåligt. Nej jag ska tydligen vänta 3 månader för att ens få information om vad det e för fel på mig. Och samma svar har ja fått från läkaren som opererade.
Ja är förtvivlad , ledsen och vet ej vad jag ska ta mig till.
Jag e 19år fått höra att jag har en kronisk sjukdom, men dom vill inte berätta någonting om den....