• xtudent977

jag vill ge upp

Hej

Jag har ingen ork att plugga. Jag har börjat skolan nu och tycker att två ämnen är jätte svåra... Jag har prov på torsdag och jag känner att jag vet ingenting. Har inte övat på något . Jag frågade läraren men han ville inte svara . Jag fatta inte vad han sa när han redovisar. Jag tycker att han mumlar. Livet känns tungt och jag blir deprimerad. Ämnet är naturkunskap. Ingen av mina klasskamrater vill hjälpa mig.

Hur ska jag klara mig ? Detta ämne stoppar mig !!!

• Svar på tråden jag vill ge upp
  • xtudent977

Förstå året på gymnasiet.

Naturkunskap:( och även matte

northlane skrev 2013-09-30 22:20:30 följande:
    Vad går du i för årskurs och vilket ämne är det?

• northlane

Men åh haha, jag går också ettan (naturkunskap) och tycker att matten känns krånglig :/ det är sådant jävla högt tempo! :(

• xtudent977

Alltså jag tycker att naturkunskapen är svår.

Jag har ingen lust att plugga och jag vill bara ge upp. Hur ska jag hitta ambitionen och lära mig allt ?

• litengunnarolle

Jag vet inte om jag har några supertips att ge men... Har du försökt att plugga i grupp? Jag har aldrig tyckt om det förr, men nu på universitetet har jag insett att det kan vara guld värt att sitta och diskutera allt med en kompis (speciellt om inte läraren vill/har tid att förklara). Sedan finns det ju alltid små motivationstips att ta till, till exempel "om jag pluggar en halvtimme får jag äta en kaka" eller "pluggar jag en halvtimme så får jag titta på mitt favoritprogram". Jag brukar alltid göra så att jag sätter tidsgräns på hur länge jag pluggar i stöten, för då kan jag se ett slut på eländet. 

• litengunnarolle
    xtudent977 skrev 2013-10-01 11:02:48 följande:
    Ge mig alla råd ni kan!!!
    Vad har du testat? Vad gör du för att motivera dig själv?
Svar på tråden jag vill ge upp