• Linda440

välja namn

Vi står nu mitt i namnträsket..
    Storasyster heter Isabelle och nu är det dags för lillasyster att få ett namn, de två namn vi väljer emellan är Nathalie eller Thea, men vi är öppna för andra (genomtänkta) förslag, inte en hel lista med namn (för det har vi redan).
    Namnet ska passa ihop med Marie som är hennes mellan namn.

Vi tänker så här:
    Nathalie är i samma längd och "stil" som Isabelle men Thea är mer "rätt" i dagens namntrend.

Tacksam för lite hjälp.. :)

• Svar på tråden välja namn
  • fluu

Isabelle är ju en fransk stavning på Isabel och Nathalie är ju också franskt så de två passar ju ihop så. Personligen har jag svårt för Nathalie så jag röstar för Thea. De båda namnen är ungefär lika poppis och minskar båda i popularitet.

Om jag ska komma med några förslag så varför inte köra vidare på det franska temat? Elise, Adele, Beatrice, Emelie, Juliette, Josephine, Minelle,  Mimmi, Milou Simone.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Natulcien

Annars är ju Marie ett väldigt fint namn, och franskklingande som Isabelle. Passar dessutom med Isabelle. Kanske det kan få vara förstanamn istället för andranamn?

• Abbe83

Förslag:
    Amanda
    Amelie
    Linnea
    Lizette/ Lisette
    Sofie

Min brorsdotter heter Lilly Marie 

• Dixie

Jag hade valt Thea - mycket finare än Natalie! och låter bättre att säga Isabelle & Thea!

Svar på tråden välja namn