• Esmeraldan

Sambo börjar m. concerta idag...

Min sambo fick diagnosen ADHD med autistiska dra igår. Har förstått att han har adhd ända sedan vi träffades för 4 år sedan, men då vi flyttade ihop för ca 1,5 år sedan blev det väldigt tydligt. Mina förhoppningar är att vardagen här hemma ska funka lite smidigare. Jag vill varken vara en tjatmoster eller den som gör allt här hemma. Samt att han ska kunna slappna av lite. Han är konstant uppe i varv i kroppen även om han är så van så han märker det inte. Jag försöker dock hålla förväntningarna låga.

Någon som har erfarenhet och vet hur lång tid det kan ta att hitta rätt dos? Biverkningar att vara beredd på? Någon som det har hjälpt för?

\,,/ (¯`°?.¸ ღ♥ Liva å Theo ♥ღ ¸.?°´¯) \,,/
  • Svar på tråden Sambo börjar m. concerta idag...
  • Vanilla ice queen

Jag fick öka dosen en gång i veckan tills jag hittade den dos som var rätt för mig så det beror ju på hur mycket concerta just din man behöver. Jag fick kör 18, 36, 54, 72 och sen 90. Så 5 veckor tog det för mig. Sen svarar ju inte alla på concerta och då kanske man får testa något annat läkemedel. Så hur lång tid det tar är väldigt individuellt.
    Biverkningarna jag fick i början var hjärtklappning men det försvann och aptitlöshet. Aptitlösheten har jag fortfarande problem med så att ha flytande föda hemma är ett tipps.

• Esmeraldan

Han började på 18. Så för dig så fick du pröva varje dos en vecka innan du fick byta? Hur kände du att du tillslut var på rätt dos?

\,,/ (¯`°?.¸ ღ♥ Liva å Theo ♥ღ ¸.?°´¯) \,,/
  • Vanilla ice queen

Precis, fick köra varje dos i en vecka. Svårt att beskriva hur det kändes. Men han kommer att märka när det är rätt dos. För mig kändes det som att få på sig ett par glasögon. Allt blev lite skarpare liksom. Väldigt svårt att beskriva som sagt.

Svar på tråden Sambo börjar m. concerta idag...