• PollMaster

vilken sorts blöjor använder ditt barn?

Vad använder ditt barn, som har blöjor, för sort?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vilken sorts blöjor använder ditt barn?
  • Jezziie

Använder pampers, det enda som inte läcker igenom på vår son. Tyvärr är easy up blöjorna så stora i midjan för vår son, men vi har löst det genom att ha kalsonger på honom och det funkar, de kör vi dagtid. På natten använder vi pampers active fit, mkt sällan det läcker, och ifall det läcker igenom så beror det på att han sovit mer än 12h.

• Krokodillan

Nu är yngsta barnet (äntligen) blöjfritt, men efter att ha provat Libero, Pampers och många olika lågorismärken kom vi fram till att Willys blöjor varit det klart bästa för våra tre barn. Libero kommer på andra plats. Alla övriga flera steg bakom.

• chrissepisse

Till första barnet Pampers. Till andra barnet Libero. Till tredje barnet Pampers. På ettan och trean har Libero läckt och på tvåan läckte Pampers. Min slutsats är att olika blöjor sitter olika bra på olika barn.

• mammasmirakel

När lillan var spädbarn använde vi Libero men gick sedan över till pampers up and go.
    Håller huden helt torr, oslagbar.
    Tyckte libero var hårda men har hört att dom blivit bättre.

• fluu

Pampers är de som går på dottern bäst. De andra brukar trilla av tyvärr. Gillar inte lukten hos pampers. Funderar på att testa Willys.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • cattus

Libero, sitter bättre med mindre läckage än när vi testat Pampers. kommer att byta till tygblöjor under dagtid när lillan blivit lite större, så att de sitter bättre. Hon är nu bara ca 3,5kg.

• keron

Willys egna. Tycker att de är överlägset bäst och de luktar inte kemikalier när ungen kissar i dem.

• Dynastar

När vi bodde i Sverige fram till han var 8 mån använde han alltid pampers, prövade libero men de läckte hela tiden på honom. Nu kör jag en blandning mellan rema 1000, first price, Ica basic och euroshopper i norge( libero och pampers finns också och är mycket billigare än i Sverige) funkar hur bra som helst, skulle aldrig använda dem bara för att de var billiga men inte lika bra. De kostar runt 30 kr för ca 50 st och jag sparar gärna de pengarna och lägger på annat när de är lika bra som de dyrare.

• amela

Vi använder mest Pampers Baby dry, det är de enda blöjorna dottern kan ha en längre stund. Vi använder även Libero ibland.

• BinaBurner

Vi använde länge Willys egna blöjor och var supernöjda, men plötsligt började de läcka varje natt så vi testade Lidls toujour eftersom Pampers luktar illa, sonen är allergisk mot Libero och änglamarks sitter dåligt på honom. Nu använder vi enbart Toujour, både byx- och tejpblöjorna och tycker de är jättebra. Hemma använder vi tygblöjor.

• oONinniOo

Har testat Libero, Pampers och Toujour och tycker de sistnämnda fungerar bäst än så länge.

★°☆ Lillpojken beräknad till 130908 ★°☆ fampet.blogg.se
  • Minniemousemommy

Vi använde BumGenius, och det funkade superbra för oss. Vi köpte 20 stycken till vår första, och det räckte tills hon slutade använda blöjor vid 2 och ett halvt. Min andra dotter slutade vid ungefär tre år. Blöjorna kostade ca 200 kr styck. Vi är jättenöjda, dom har aldrig läkt och vi tvättade dom varannan dag, beroende på hur många barnen använde. Ibland behövde vi bara tvätta två gånger i veckan. :) Blöjorna var dessutom jättebekväma och lätta att sätta på. Barnen gillade dom verkligen :)

• Maddi

Pampers här och tycker inte dom luktar mer än andra.  

• fluu

Vi har testat libero nu igen, värdelösa. Visserligen luktfria, men jag vet inte hur många gånger dottern bajsat igenom. Man får spänna åt jättehårt och det är svårt att titta in i blöjan. Nej, vi fortsätter nog med pampers trots lukten.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden vilken sorts blöjor använder ditt barn?