• Mineralvatten

Jahapp snart är det Haloween igen, suck!

Jahapp snart är det Haloween igen där snorungar kommer och tigger godis.
    usch!
    Förra året satte vi upp en lapp på dörren, men ska man verkligen behöva göra det? De kom när vi hade gått upp på övervåningen och var i färd med att gå och lägga oss. Den enda lampan som var tänd i hela huset var sovrumslampan.

Ska man behöva släcka ned hela huset och sitta blickstilla eller?

Blä! tycker det är vidrigt.

Nej jag är ingen barnhatare men vi känner bara våra närmsta grannar, och när man barn man aldrig har träffat/sett kommer och plingar på och tigger godis så tycker jag att det är osmakligt! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-02 11:06
    Och för att inte tala om dem som dessutom går på fel dagar, herregud. de som kommer på alla helgons dag. har de ingen uppfostran eller vad?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-03 16:44
    sluta med personliga påhopp!

• Svar på tråden Jahapp snart är det Haloween igen, suck!
  • Selfish Geene

Mineralvatten: du har helt rätt!

Finns det något jag avskyr mer än lekande barn är det offentliga kärleksförklaringar och folk som inte håller sig till ämnet!

• Björnbärspaj
    sär skriven skrev 2013-10-03 17:09:37 följande:
    Eller vatten och sömntabletter? Metanolen har jag redan bjudit barnen på. Lite fun light i så märker de inget och så sussar de så sött sen.
    Det här är världens bästa sidfot, och den är min.

Ge bort sömntabletter är du galen? De ska man ta själv, så slipper man höra ungarna tjata.
  • Björnbärspaj

Jag håller mig till ämnet, att få bort osnutna ungar som tigger.

• Queenie70

Om man en månad i förtid börjar ha ångest över att det under en dag dyker upp lite glada utklädda barn och "tigger" så finns det nog nån allvarligare problematik i botten.

• Mineralvatten
    Queenie70 skrev 2013-10-03 19:55:52 följande:
    Om man en månad i förtid börjar ha ångest över att det under en dag dyker upp lite glada utklädda barn och "tigger" så finns det nog nån allvarligare problematik i botten.
    ångest? vem har talat om ångest, inte jag i alla fall.
  • Selfish Geene

Jag gillar verklige halloween men inte ens jag har ägnat det en tanke än!

Jag är böjd att hålla med Queenie, det är inte sunt att börja gruva sig en månad innan ett litet till måttligt obehag

• Queenie70
    Mineralvatten skrev 2013-10-03 20:00:48 följande:
    ångest? vem har talat om ångest, inte jag i alla fall.

Hela ditt inlägg med "usch" "släcka ned hela huset" lappar på dörren och bara det faktum att du startar denna tråd nu, visar ju att detta är ångestfyllt för dig vare sig du uttalar ordet eller ej.
  • Mineralvatten
    Queenie70 skrev 2013-10-03 20:04:54 följande:

Hela ditt inlägg med "usch" "släcka ned hela huset" lappar på dörren och bara det faktum att du startar denna tråd nu, visar ju att detta är ångestfyllt för dig vare sig du uttalar ordet eller ej.
    njae inte ångestfyllt, irreterande.
  • Mineralvatten
    Selfish Geene skrev 2013-10-03 20:09:40 följande:
    Tänker du vara irriterad en hel månad?
    tänker du kapa min tråd i en hel månad?
  • Selfish Geene

Det här skulle knappast ha utvecklats till något under av intellektuell stimulans även om jag inte skriver i tråden, den hade blivit ännu en i raden av tramsigt 1:a-världen-gnäll.
    Jag gör dig en tjänst dom deltar i samtalet

• Mineralvatten
    Selfish Geene skrev 2013-10-03 20:19:17 följande:
    Det här skulle knappast ha utvecklats till något under av intellektuell stimulans även om jag inte skriver i tråden, den hade blivit ännu en i raden av tramsigt 1:a-världen-gnäll.
    Jag gör dig en tjänst dom deltar i samtalet
    ok det är din åsikt.
  • Sneeze

Men sluta klaga! Förr om åren sprang ungarna runt och "tiggde" till påsk, utklädda till påskkärringar. Oftast tjejer, för killarna ville inte vara utklädda till kärringar. Med Halloween blev det lite enklare för grabbarna att få sig lite godis på samma villkor. Man behöver inte öppna dörren, man måste inte ha godis hemma, man kan helt enkelt ignorera de små liven, svårare är det inte.

• MrsC74

Vad härligt. Jag älskar när det händer lite och barnen får vara extra glada ! Mer sånt !

• MiniCatti

När barnen kommer på fel dag blir jag irriterad och när dom inte klär ut sig.
    Förra året kom en kille och knackade på utan att vara utklädd och mobilen fastklämd mellan axel och öra. Jag frågade vad han ville eftersom han bara stod där på trappen och pratade i telefon. Då räcker han fram en ICA-kasse och säger som hastigast "bus eller godis" sen fortsätter han prata i telefon.
    Annars är det trevligt tycker jag :) Jag tycker det är kul när barnen klär ut sig och bäst är det när dom verkligen går in för det. Önskar min son var intresserad, men han säger att han inte förstår grejen med det. haha!

Kööööör bara!
  • lemur

Min mamma omvandlade detta till något skitroligt. Hon införskaffade en skitläskig mask, med bultar och blod och läskigt ansiktsuttryck. Sedan på dagen för halloween, drog hon på sig en svart drakulamantel (som jag hade sen jag var liten), svarta kläder och dendär masken. När ungarna kom slängde hon dörren och gjorde nått kontigt monsterljud "RAAAAAAAAAAAAAHHHHHH". 
    Jag och min bror stod i köksfönstret och såg på :D
    Hon tog såklart av masken väldigt fort och fråga "blev ni rädda?" :D sedan fick dem lite godis var ändå.  

• wwwwiiii

Jag älskar Halloween. Bor i USA och här är det en självklarhet. Vi har det nu på torsdag. Mitt ena barn ska klä ut sig och gå, mitt andra känner sig för gammal numera och ska inte klä ut sig och därmed inte knacka dörr. Däremot vill han gå brevid mig, förälder, när jag följer med min yngsta och hennes kompis på trick & treat. Det är jättemysigt, allt folk och kul uppklädda barn med glädje i blicken som springer upp och ner utmed gatorna. Vi öppnar också dörren då vi är hemma och bjuder på godis, har vi alltid gjort. Det påminner lite om att gå påskkärring när jag var liten. Sååå kul ju! Svenskar har verkligen blivit sura, bittra och introverta sen jag emigrerade, synd. Riktiga snåljåpar också.

• asta66
    MiniCatti skrev 2013-10-17 20:59:10 följande:
    När barnen kommer på fel dag blir jag irriterad och när dom inte klär ut sig.
    Förra året kom en kille och knackade på utan att vara utklädd och mobilen fastklämd mellan axel och öra. Jag frågade vad han ville eftersom han bara stod där på trappen och pratade i telefon. Då räcker han fram en ICA-kasse och säger som hastigast "bus eller godis" sen fortsätter han prata i telefon.
    Annars är det trevligt tycker jag :) Jag tycker det är kul när barnen klär ut sig och bäst är det när dom verkligen går in för det. Önskar min son var intresserad, men han säger att han inte förstår grejen med det. haha!

Lite ska de väl anstränga sig för att få godis!
Svar på tråden Jahapp snart är det Haloween igen, suck!