Blindtarmen, hur känns det i början?
Jag vill inte ringa 1177 eftersom risken finns att de säger åt mig att åka in för säkerhets skull, men jag har sedan lunchtid i dag ont i magen, långt ned på höger sida. Först var det bara som ett hugg eller en ilning då och då riktigt långt ned i buken och som fortsatte nedåt benet. Under eftermiddagen kom smärtan lite tätare, men fortfarande bara några sekunder åt gången.
Nu gör det mer jämnont, även mellan de värsta huggen/ilningarna. När jag trycker på magen gör det ont (men inte fruktansvärt ont) just nere till höger även om jag trycker t ex mitt på magen. Jag kan gå och stå, även om det gör mer ont när jag t ex böjer mig när och sen sträcker på mig igen, går i trappor eller drar upp höger ben högt mot kroppen och sen rätar ut det. Har inte direkt kunnat/velat äta nåt efter lunch idag, men känner mig inte svag/sjuk utöver själva smärtan.
Jag känner att det här inte är något akut. Än. Jag klarar ju t ex att skriva detta. Känns inte som att jag har nån feber. Men är ändå lite orolig för att det skulle kunna vara början på en blindtarmsinflammation, eftersom smärtan sitter just där den gör. Vet inte heller om jag kommer kunna somna innan det släpper i alla fall lite grann.
Ni som råkat ut för detta: hur började det för er?