• Mamma020413

Billigare blöjmärken?

Hej!

Vi känner att vi just nu måste börja spara in på våra utgifter, för att pappan ska vara hemma nu med vår minsting.
    Har hittills bara använt liberos blöjor till vår dotter som blir 9 månader snart.
    Undrar om ni har tips på BRA blöjor av nåt billigare märke som kan vara värt att testa?

Många bäckar små gör ju att man kan spara en himla massa...      
    .

• Svar på tråden Billigare blöjmärken?
  • Burberry

Lidls Toujour är bäst, och därtill billiga.

• Mamma020413

Blir till att testa lite andra sorter. Har velat kört pampers/libero den första tiden eftersom det är känt märke och känns som ett "säkert kort", men hon har ibland blivit röd i stjärten av dom blöjorna också. särskilt pampers.

Hur mycket kostar Lidls Toujour?  

• Zem

Jag använder icas byxblöjor på min lille på nätter och när det är mycket sittande. Ganska stela uppe omkring så dom kasar vid för mycket spring. Men har aldrig läckt igenom fast han kissar väldigt mycket. Kostar 80kr (på maxi, har sett att det varit lite dyrare i mindre butiker)

Annars använder vi coops byxblöjor, mycket bättre i midjan men håller inte lika mycket. Kostar runt 90kr :)

• Sous

Pampers är billiga om man har medmera-kort, som många säger. Jag köper också på mig libero/pampers när det kommer kuponger eller finns extra billiga erbjudanden. Annars är lidls toujour bra och billiga, tycker jag också.

• Johanniee

Har du funderat på tygblöjor? Finns smidiga allt-i-ett-blöjor som är i princip lika smidiga som engångs :) Lite dyrare i inköp men sen behöver du inte köpa några fler. 

Har själv inga barn men jobbar på förskola där vissa har tygblöjor av sån allt-i-ettmodell. Funkar riktigt bra! Annars har jag inte märkt nån större skillnad på blöjmärken på dagisbarnen, möjligtvis att de med pampers i viss utsträckning oftare är lite röda i stjärten. Funderar på om det beror på att det blir tätt i och med deras lotion. 

Testa dig fram och se vad som sitter bra på ditt barn. Kanske kolla begagnade tygisar på typ tradera?

Hittade den här sidan när jag googlade ;)

http://imsevimse.se/shop.pab?category=562|72&id=10336

Lycka till :) 

• emsapemsa

Vi har testat lite olika, och bäst funkar Pampers på våran pojk. Nu har vi dock börjat handla på Willys och provade deras, och dom funkar faktiskt bra! 
    Men det verkar vara så olika från barn till barn, Libero tex funkade inte alls på våran pojk, dom bara läckte igenom. Ni får prova er fram lite! Lycka till :) 

• uddeboa

Annars om du/någon bekant som är över till Norge ska du bunkra allt du kan från Rema 1000 eget märke. Betalar 35 NKR för ett paket med 48 blöjor 7-15 kg, alltså ca 38 SEK!! Helt galet att det kan vara så billigt, fungerar hur bra som helst, grabben har dom hela nätterna utan problem...

• elyse

Jag rekommenderar verkligen Willys blöjor. De är dessutom kanon om barnet har känslig hud. Annars Lidl och ICA:s egna. Gillar inte up'n'go då de har en tendens att åka ner om barnet kissar mycket. 

• FridaHall

Här har man börjat bunkra upp med pampers till kommande liten, sedan läst mycket negativt om pampers så tänkt köpa hem Lidl ist men nu verkar det som att det får bli Icas ;)

• emsapemsa

Provade att köpa ett paket med Icas egna idag! Så nu får vi se om dom funkar eller ej ;) Här kostade dom 79 kr för ett paket med 42 st ("up&go" stl 5). 

• petra11

Ja om man köper Ica Basic (vit-röda paket) så är de så billiga. De våtservetterna från basic är oxå väldigt billiga och bra! Sen har de väl ett till eget märke som är lite dyrare.

Svar på tråden Billigare blöjmärken?