• missnikita

Någon som besökt tandläkare i thailand?

Hej!

Vi ska åka och resa lite och då till bland annat thailand. Har länge funderat på att göra skalfasader men det blir så dyrt här i sverige. Har läst om många som funderat på att göra det i thailand men inte hittat någon som verkligen genomfört det.

Finns det någpn med erfarenhet från tandläkare i thailand? Bra priser? Seriösa tandläkare? Och viktigaste frågan: Någon som gjort tandfasader där och vill dela med sig av sina erfarenheter??? 

• Svar på tråden Någon som besökt tandläkare i thailand?
  • Sisisisi

Jag skulle aldrig göra det. Alldeles för stor risk att bli smittad av MRSA där.

Keep your child rear facing for as long as possible!

• missnikita

Har aldrig hört talas om att någon blivit smittad av det i thailand. Menar du när man särskilt ska göra tandfasader? Eller allmänt vid sjukvård?

• lolcat
    missnikita skrev 2013-10-04 20:47:08 följande:
    Har aldrig hört talas om att någon blivit smittad av det i thailand. Menar du när man särskilt ska göra tandfasader? Eller allmänt vid sjukvård?
    MRSA och ESBL är i princip normalflora i Thailand, Egypten mm. 

Många blir smittade men alla blir ju inte sjuka. Men får du en infektion av MRSA är det inte roligt.  Av dem som nyligen varit i Thailand/egypten så bär cirka 30% av dessa ESBL vid hemkomst (de flesta utan att bli sjuka dock).

Jag som tandläkare och skulle undvika i största mån att göra blodiga ingrepp i sådana länder.
  • sticksNstones
    missnikita skrev 2013-10-04 20:47:08 följande:
    Hade inte tvekat en stund. Som svensk sa gar du givetvis till dom internationella sjukhusen eller via foretag som formedlar kontakter till bra tandlakare.

Har sjalv gjort op i asian (Malaysien dock) och besokt tandlakare, dock bara for mindre grejer. Det ar dit jag ska om jag behover nagot mer gjort.
  • missnikita

Uppdaterar lite :)
    Nu har jag gjort mina tandfasader i Bangkok! Gjorde 6 tänder i överkäken. Blev jättebra och jag är nöjd! Allt som allt gick det på ca 10 000 kr. I Sverige skulle jag få betala 30 000 kr.
    Min pojkvän gjorde tandblekning och lagade 3 hål.

• leoritaaa

Hej Missnikita! Minns du vad stället heter som du var på ? Jag ska till Thailand i november och är intresserad utav att göra en tandblekning ???? hur är din pojkväns tänder idag ? Vita eller har dom blivit gula igen

Svar på tråden Någon som besökt tandläkare i thailand?