• Han som bloggar

Vad är det bästa med att vara förälder?

Vad är det bästa med att vara just förälder? Jag har bara varit barn..

• Svar på tråden Vad är det bästa med att vara förälder?
  • gotaland

Det bästa med att vara förälder är att man just fått sin guldklimp som man älskar mest i hela världen

• Han som bloggar
    gotaland skrev 2013-10-04 08:45:08 följande:
    Det bästa med att vara förälder är att man just fått sin guldklimp som man älskar mest i hela världen

Fint sagt! :)
  • linzky

Kärleken som man både får ge och ta. Dem är mitt liv, även om de kan reta gallfeber på en ibland:)

• Sockerdockan

Just nu är det bästa hennes underbara skratt som är beroendeframkallande (vilket gör att jag och pappan fånar oss för henne i all oändlighet bara för att få höra det), och när hon gosar in sig mot mig när hon ska sova.

6 månader är hon nu vår lilla tulta.

• daxförnästa

Finns så mycket jag älskar med att vara förälder. Man får en livsuppgift att se till att göra sitt bästa för den bästa och den största kärleken i livet. man får uppleva de magiska med att upptäcka livet o världen genom ett barns ögon. Idag frågade tex min dotter om jag hade sett snö förut när hon var ute och kände på snön. Man ser det lilla och uppskattar livet. Allt får en mening. Bästa hon hänt mig att bli förälder.

• augustisten

Hmm ... För mig är det nog att jag lär mig mycket om mig själv. Och att mitt liv fått en rutin och en "lunk" som jag mår bra av.

Jag var tröttare och mer ångestfylld utan barn. Det är skönt att ha den sortens helt villkorslösa kärlek för någon.

• Miss Obsessive

När dottern slänger sina knubbiga små armar runt mig och ropar "jag älskar dig så mycket mamma", då försvinner allt jobbigt i världen och ingenting annat än lycka existerar Hjärta

Annars så är det närvaron av liv, att få se hur det hårda jobb man gör varje dag formar en underbar ny individ. Att bli medveten om något viktigare än sig själv och att trotsa sina egna begränsningar för att man inte längre bara är sin egen, man är även någon annans, med allt det ansvar det innebär. 

Låter jättetramsigt allt jag just skrev, men att bli förälder är den mest fantastiska gåva man kan tänka sig.
    Stundvis skitjobbigt och totalt oglamoröst, men allt vad det ger tillbaka, det finns ingenting bättre i världen! 

Svar på tråden Vad är det bästa med att vara förälder?