• MeNoLike

Vilka vinterskor är bäst för 1åringar?

Min son fyller 1 år i december, och jag undrar vad för sorts skor som är bäst att ha när de är såpass liten och inte kan hjälpa till att "stampa i" själv.

Mina förra barn är födda i mars och hade inga skor första vintern. 

• Svar på tråden Vilka vinterskor är bäst för 1åringar?
  • Maddi

Tror du barnet kommer kunna gå ute i overall i vinter? Vi kommer inte köpa vinterskor utan håller oss till fårskinnstossor. 

• Mixan

Har samma bekymmer:-P räknar nog med att han går. Men man vet aldrig.

• En blå giraff

Om barnet kan gå lite själv ute säger jag Kavat, för de är lätta att ta på och superbra kvalitet. Går utmärkt att köpa bättre begagnat på Tradera, för så små barn växer ur skorna fort så de hinner inte slitas ut. Kan barnet inte gå själv ute så tycker jag också fårskinnstofflor är det bästa.

• gezellig

Min fyller ett nu i oktober. Hen kan ju inte gå själv ännu så vi räknar inte med att hen kommer kunna gå så långt i vinter heller. Fötterna växer ju dessutom så fort, så onödigt att köpa skor när man inte vet hur stor foten är om och när barnet väl går.

• MeNoLike

Han går sedan 1.5 månad inne. Inte hela tiden med gå 20, krypa 80 typ. Men känns som att han kommer gå inne mycket då. Men inte ute., men krypa iaf. Stannar såna förskinnstofflor på fötterna då?

• En blå giraff

Ja, jag tror absolut det räcker med fårskinnstofflor. Jag har också kunnat ha dubbla raggsockor på bebisen ute om det inte är alltför kallt och den bara kryper ute.

• Maddi
    MeNoLike skrev 2013-10-04 21:22:37 följande:
    Han går sedan 1.5 månad inne. Inte hela tiden med gå 20, krypa 80 typ. Men känns som att han kommer gå inne mycket då. Men inte ute., men krypa iaf. Stannar såna förskinnstofflor på fötterna då?

De beror ju på modellen, dom vi har är som ett spänne som man drar åt. Sen under dom kör vi ullstrumpor och eventuellt över kör vi på ett tunna tossor med kardbor och vattentät. De borde hålla värmen samtidigt stanna kvar på fötterna.
  • daimstrut

Ett par begagnade Kavat skulle jag satsa på, de brukar va lättast att ta på när de inte kan trampa ner och har knubbiga höga bebisfötter. Om han redan går en del inne så lär han ju gå ganska mycket ute framåt januari-februari tänker jag.

Svar på tråden Vilka vinterskor är bäst för 1åringar?