• Pappa1984

    Vi som har varannan vecka!

    Hej jag är en pappa till en 3 årig dotter. Vi har varannan vecka.

    Jag brukar OFTAST när det är mammans vecka, åka och umgås med min dotter, gå ut med henne och leka, fika, Leos lekland, hämta henne från dagis och sen lämna henne till mamman när hon kommer hem från skolan osv. 

    Vad har ni för åsikt angående varannan vecka? Är det tex mammans vecka, då ska man inte träffa sitt barn på hela veckan???!!

    Dotterns mamma kommer ALDRIG för att umgås med henne när det är min vecka. Och jag skulle aldrig förbjuda det heller.


    Jag VILL umgås med min dotter även om hon är hos sin mamma, så länge dottern vill såklart. Vi har jättebra relation och har skitkul ihop. 

    Men hennes mamma har börjat gnälla om att det är hennes vecka och att jag ska respektera det och låta henne vara med sin dotter??

    Jag tycker det är sjukt faktiskt. Mamman får NÄRSOMHELST komma och ta ut dottern och umgås med henne även om det är min vecka. Men det gör hon aldrig.

    Vad tycker ni om varannan vecka? Det handlar ju om att umgås med dottern MAX 2 timmar på mammans vecka då. Är mamman tex hemma från skolan, då tycker jag ändå att jag ska kunna komma och umgås med min dotter lite. 

    Enligt mamman så är det "Min vecka är min vecka, din vecka är din vecka"...

    Jag vill inte vara utan mitt barn i flera dagar i sträck, visst, vi har separerat. Men jag vill ändå vara där för min dotter, vara den bästa pappan för henne.

    Men samtidigt, kan det bli för mycket? Enligt mamman är det för mycket. Hon säger att hon aldrig får umgås med dottern.

    Mvh  
  • Svar på tråden Vi som har varannan vecka!
  • Alex771977

    Vi har nyligen separerat efter ett 14 årigt förhållande och tre barn. 7-5och 3 år. Vi försöker träffas lite då och då, oavsett vems vecka det är. Nu är det min vecka, men vi träffades idag på en fika. Och nästa vecka tänkte vi ta en film kväll. Det är superskönt att kunna träffas då och då. Blir alldeles för jobbigt annars. Jag skulle vilja ha mina barn hela tiden. Det är tufft nog att gå miste om halva deras tid. Var kommer du ifrån?

  • Pappa1984

    Tråkigt o höra! Jo vi har också hittat på saker tillsammans osv. Men det har blivit mer att vi inte träffas så oftare längre.
    Men själva grejen är att jag ska kunna gå och hämta min dotter på mammans vecka, och kanske gå ut o leka 1 timme eller nått. Om jag vill det.

    Det är det som är lite tråkigt, finns ingen som ska bestämma att jag inte ska göra det. Det är mitt barn. Så länge dottern vill ut o leka lite så är det ju bra.

    Var jag kommer ifrån? Uppväxt i Växjö, bor i Borås. Är ungrare från Rumänien. 

  • Pappa1984

    Sen är det så att mamman har en 1 åring efter oss. Men pappan finns inte med i bilden. Och sonen tror att jag är pappan, så mamman vill inte att vi ses ofta som vi gjorde innan. Men det är ju en annan fråga.

  • Alex771977

    Ja det är jobbigt det där. Själv så tycker jag att det är hur bra som helst, att spendera så mycket tid som möjligt med sina barn. Och att bara kunna komma över då och då för att få lite tid med sitt barn. Ser inte varför det inte skulle vara bra. Jag hade en diskution med mitt ex igår IGEN. Det har varit en hel del tjafs, men försöker träffas då och då. Och det har väll funkat ganska ok. Men tror tyvärr att det är slut på det. Kommer nog att hålla oss till söndagar när vi lämnar över. Och så lite kontakt som möjligt med varandra. Det svänger snabbt. Men så kan det vara ibland.

Svar på tråden Vi som har varannan vecka!