• Anonym (almi)

Fortfarande riklig blödning efter missfallet för sex veckor sedan. Normalt? Börjar bli orolig!

Fick ett missfall för sex veckor sedan. Var i vecka 11. Fick då cytotec för att "stöta ut det". Två veckor senare syns det på efterkontroll att det finns rester kvar, inget görs. En vecka senare får jag riktigt ont och blöder mer. Fortfarande rester kvar. Får återigen cytotec + antibiotika pga tecken på infektion. Resterna skulle sen blöda ut vid mens sa doktorn. Nu har jag haft rikliga blödningar i totalt sex veckor (utan uppehåll). Borde jag ringa in och höra? Kan man blöda så länge utan att det är någon fara? Börjar bli lite orolig :/ har en tid för återbesök om två veckor.. vågar jag vänta..? Inte nog med missfall...självklart ska det krabba med :(

• Svar på tråden Fortfarande riklig blödning efter missfallet för sex veckor sedan. Normalt? Börjar bli orolig!
  • Charlie86

Efter missfall/abort är det vanligt med blödning. Efter en abort jag gjorde blödde jag ca 4-5 v. Blodet förhindrar infektion. Om du börjar få ont och blöder illaluktande då kam du börja bli orolig för infektion. Blödningen är ett sätt för kroppen att "rena" sig efter missfallet.

Hoppas det ordnar sig.

• Anonym (haft Mf, MA)

Jag tycker att du ska ringa eftersom att du känner dig orolig, vad jobbigt att blöda så länge. Du kanske får komma tidigare och kolla upp det där, urs så jobbigt att inte få ett avslut.

• Anonym (haft Mf, MA)

Hur har det gått för dig TS?

Svar på tråden Fortfarande riklig blödning efter missfallet för sex veckor sedan. Normalt? Börjar bli orolig!