Tillfällig föräldrapenning vid udda arbetstider.
Hejsan. Jag har hört att den tillfälliga föräldrapenningen gäller för de dagar man missar arbetstid. Stämmer detta?
Jag jobbar långa arbetspass och även nätter, det kortaste är 12 timmar. Hur räknas nattpassen (19:30-09:00)? delas de upp i två pass eftersom de ligger på två olika dygn? Det finns även de pass som sträcker sig från 11:00 ena dagen till 23:00 nästkommande dag, detta är alltså ett sammanhängande pass på 36 timmar, räknas det som en dag med era mått mätt?
Får jag ersättning för all den tid jag förlorar eller är det 8 timmar per dag?
Hur går SGI-utredningen till när man har OB-ersättning? Min fasta månadslön är ju lätt att se men OB-tillägget varierar?
Jag har ett uppdrag som kontaktperson inom kommunen. Detta är utöver mitt heltidsjobb. Kommer ersättningen från det uppdraget att räknas in när SGI bedöms?
Spelar det någon roll huruvida barnets mor plockar ut någon ersättning under de dagar jag vill ha tillfällig föräldrapenning? Hon tänkte nämligen vara ledig utan ersättning första året för att spara dagar.
Jag har naturligtvis läst faktablad men känner inte att jag fått svar på mina frågor. Tacksam för svar.