• MHE

Välja kattförsäkring

Hej!

Jag undrar var ni har valt att försäkra er katt, och framför allt varför?

Två stycken huskatter kommer att flytta in när de blir 12 v och det känns som en självklarhet att försäkra dem, men har ingen direkt erfarenhet av att välja försäkring. Hemförsäkring genom fackavgiften hos Folksam och min egen försäkring hos Trygg Hansa, är 21 år så har kvar min barnförsäkring.

• Svar på tråden Välja kattförsäkring
  • micha123

Mina katter är försäkrade hos agria. Och varför? Är väldigt bra att ha dem försäkrade om de skulle bli sjuka eller råka ut för olycka.

• MHE
    micha123 skrev 2013-10-06 17:10:45 följande:
    Mina katter är försäkrade hos agria. Och varför? Är väldigt bra att ha dem försäkrade om de skulle bli sjuka eller råka ut för olycka.
    Givetvis är det bra att ha katterna försäkrade :) Det jag menade med att fråga varför var varför du valde just det försäkringsbolaget, Agria då i ditt fall?
  • Majsan70

Våra katter (6 stycken), är försäkrade i Agria. Vi har jämfört villkoren och kommit fram till att detta bolaget har det just vi vill ha. Vi har katterna sjuk och olycksfallsförsäkrade, rehab och mediciner ingår, livförsäkrade och avelsförsäkrade.

• micha123
    MHE skrev 2013-10-06 17:25:37 följande:
    Givetvis är det bra att ha katterna försäkrade :) Det jag menade med att fråga varför var varför du valde just det försäkringsbolaget, Agria då i ditt fall?
    Haha missuppfattade dej! Jag valde agria efter att min vetrinär föreslog dem :) och det är ganska billigt på agria :) tror jag betalar runt 75 kr i månaden per katt :) (vanliga huskatter)
  • Furstinna

Mina är försäkrade hos Agria då deras villkor är bäst.

• Furstinna

Jag betala ca 360kr i månaden för mina två pojkar.

• Furstinna
    Furstinna skrev 2013-10-06 18:31:05 följande:
    Jag betala ca 360kr i månaden för mina två pojkar.

260kr inte 360.
  • EstherH

Agria! Blev rekommenderad Agria av kattjouren som jag adopterade kissen ifrån. Betalar typ 950:- om året.

• Omogen citron

Ni som har Agria och betalar under tusen kronor per år, hur har ni fått till den dealen? Jag betalar 1200 kronor per år för min katt hos dem.

• nemo1

Min årspremie är 2760:- för fyra katter. Flerkattsrabatt och rabatt för idmärkning.
    Och jag anser det som en självklarhet att försäkra sina katter om man inte har många många tusenlappar som ligger och skräpar om katterna blir sjuk. 

• Omogen citron
    nemo1 skrev 2013-10-07 12:20:58 följande:
    Min årspremie är 2760:- för fyra katter. Flerkattsrabatt och rabatt för idmärkning.Och jag anser det som en självklarhet att försäkra sina katter om man inte har många många tusenlappar som ligger och skräpar om katterna blir sjuk. 

Jag fattar ändå inte hur det blir så billigt. Jag betalar som sagt 1200 och då har jag rabatt för ID märkningen (dock inte för att jag har fler katter)
Svar på tråden Välja kattförsäkring