• metallic

de här med vattenpelare??

Har alltid köpt kläder med vattenpelare på minst 5000 till barnen, oftast 10,000.
    Har nu kikat på reimas jackor och fattat tycke för en med bara 3000mm.
    Kommer barnet bli blöt eller fuktigt i det om det börjar regna? Säg att  barnet är ute i regnet i 30 min.

• Svar på tråden de här med vattenpelare??
  • nozpa

Efter ett par tvättar så är ju vattenpelaren lägre. Har 3000 på dotterns softshell, men i liiite regn klarar det sig utan att hon blir blöt eller fuktig. Men i lite mer regn så blir det fuktigt.
    Som hemmajacka funkar det väl, men skola/dagis osv hade jag nog inte köpt det till. 

• metallic

ok, tack för svar: då tar jag den andra modellen med 10,000. Lite tråkigt att Reima har 3000mm på de flesta av deras småbarnsjackor. (st 86)

• metallic
    nozpa skrev 2013-10-06 18:51:29 följande:
    Efter ett par tvättar så är ju vattenpelaren lägre. Har 3000 på dotterns softshell, men i liiite regn klarar det sig utan att hon blir blöt eller fuktig. Men i lite mer regn så blir det fuktigt.
    Som hemmajacka funkar det väl, men skola/dagis osv hade jag nog inte köpt det till. 
    Det är inte i sömmarna softshell jackan släpper in då? Antar att dom inte är tejpade? Jackan på 3000 hade tejpade sömmar.
    Men tror inte jag vågar chansa.

• pigglet

Det sägs väl att det behövs 10 000 för att plagget ska vara helt vattentätt.

• nozpa
    metallic skrev 2013-10-06 19:17:37 följande:
    Det är inte i sömmarna softshell jackan släpper in då? Antar att dom inte är tejpade? Jackan på 3000 hade tejpade sömmar.
    Men tror inte jag vågar chansa.

Jo dom är tejpade.
Svar på tråden de här med vattenpelare??