• lillstrumpis

lång cykel = sparsammare mens???

Min cykel har de två senaste månaderna blivit längre och längre...denna cykel kom mensen på dag 54!

På dag 43 hade jag, enligt VUL, tjock slemhinna...

Det jag undrar är om mensen blir mycket sparsam då den kommer med så långa mellanrum...???

Den här gången började mensen, i förrgårkväll med en ljusrosa flytning, inget mer under natten. Igår på morronen kom det rött blod, väldigt sparsamt under hela dagen.

Inatt kom inte heller mycket, under dagen idag har det kommit lite blod, på eftermiddagen har det tvärstannat, nu är jag helt " torr"...

• Svar på tråden lång cykel = sparsammare mens???
  • lillstrumpis

vi har gått igenom en utredning och min man har väldigt få spermier, jag har oerhört lågt amh (äggreserven håller på ta slut..) Chansen att lyckas vid ivf har de sagt är 15-20%, mindre spontant..

Jag är ju testnarkoman också...efter att ha försökt aktivt i över 1,5 år, 3 missfall på vägen..

så har ju såklart missbrukat testen även denna månad...får svaga svaga extra streck....

Missfall? Gravid? Eller spökstreck??      

• lillstrumpis

nån mer som har erfarenhet av hur mycket mens det är vanligt att ha när man har lång cykel??

• Jag är bara jag

När jag haft långa cykler har mensen varit som vanligt,kanske t.o.m lite mer för man har ju byggt på slemhinnan längre än vanligt.

• Svansjön
    lillstrumpis skrev 2013-10-06 21:04:35 följande:
    nån mer som har erfarenhet av hur mycket mens det är vanligt att ha när man har lång cykel??

hur menar du med mycket?
  • flingan

Mina cykler har alltid varit oregelbundna. Troligen pga utebliven äl och därmed sparsam mens. Det hänger ju ihop, ingen äl, ingen gulkropp som bygger upp slemhinnan. Blev dock bättre med cyklerna efter jag dött barn. Men tror ändå inte att jag har egen äl, iaf inte av tillräcklig kvalité. Vet inte om detta hjälpte dig något?

• Xaxxa

Om man inte har ÄL får man riktig mens då?

• Jag är bara jag
    Xaxxa skrev 2013-10-27 01:52:14 följande:
    Om man inte har ÄL får man riktig mens då?

Ja,men den kan komma när som helst däremot,men mens får man till slut. Finns de som aldrig har äl,men mens ändå.
  • Xaxxa
    Jag är bara jag skrev 2013-10-31 20:04:38 följande:
    Ja,men den kan komma när som helst däremot,men mens får man till slut. Finns de som aldrig har äl,men mens ändå.

Jag har läst att man bara blöder ut slemhinnan om man inte haft ÄL men det är ingen riktig mens.
  • Jag är bara jag
    Xaxxa skrev 2013-11-02 12:57:28 följande:

Jag har läst att man bara blöder ut slemhinnan om man inte haft ÄL men det är ingen riktig mens.
    Tro mig,jag har varit utan äl och mensen är precis som vanligt (dock mycket senare än vanligt). Det är ju slemhinnan du blöder ut vid alla menser-med eller utan föregående äl.
Svar på tråden lång cykel = sparsammare mens???