Långresa med bebis, vad ska man skaffa?
Vi ska åka till Sydamerika två månader i vinter med vår bebis som då kommer vara mellan sex och åtta månader. Vi har precis börjat fundera på allt det praktiska och inser att det förmodligen blir en del grejer som ska med. Resan kommer gå till min mans föräldrar, vi kommer förmodligen tillbringa ganska stor del av tiden i deras hus, men vi kommer också åka på bilsemester i ca två veckor och några dagar vid kusten.
Jag försöker fundera ut vad som är smartast att satsa på när det gäller att skaffa grejer till resan. De tre stora problemen är Säng, Sulky Och bilStol Att ta med vår egna stora barnvagn är helt uteslutet då vi inte skulle kunna ta den på några bussar där till exempel. Så vi måste skaffa en sulky. Samtidigt är ju lillfisen fortfarande så liten så vi vill ändå ha en lite bättre, med fullt liggläge. Dessutom tänker vi att det kanske är bra att ha med en resesäng till lillen. Och bilstol måste vi ju ha eftersom vi ska bila. Bärsjal och sele har vi redan men problemet är att där blir så varmt och fuktigt i januari att vi kanske inte kan använda det alternativet så mycket, i alla fall inte dagtid.
Jag har hört att man kan checka in ett babyskydd som bagage, men problemet är att det vi använder nu är lånat av en kompis och jag tror inte hon låter oss ta med det över halva jordklotet . Så nu pratar vi lite om att hyra en bilstol där, men jag är lite nojig över att de kanske inte är så säkra? Trafiksäkerheten är inte prio ett om man säger så...
Tänkte att tråden kanske kunde vara för tips och råd om vad som är bra att ha med på resan och vad som är helt onödigt. Tips om prisvärda sulkys, bra reselösningar, erfarenheter av långresande, jag tar gärna all info ni har!!