• Svarta katten

Vilken storlek på vinteroverall?

Hej

Sonen är snart 13 månader. Ca 75 lång.

Vilken storlek skulle ni köpa på vinteroverall? Stl 80 sägs ju vara 9-12 månader. Och 86 12-18 månader. Så logiskt borde man ju köpa 86, men de verkar ju jättestora. Å andra sidan känns det som att 80 inte räcker över hela vintern.

Hur skulle ni göra?     

• Svar på tråden Vilken storlek på vinteroverall?
  • Maddi

Jag har köpt 80 till en som blir ett i mitten av februari. Så jag skulle nog köpt 86, men vill ju som sagt inte köpa två overaller i vinter:)

• Flickan och kråkan

Kolla hans tillväxtkurva. Till mina pojkar hade det blivit en 80. Overaller är ofta rätt ordentligt tilltagna så 80 brukar de kunna ha även om de är lite längre. Beror lite på olika modeller/märken också.

• Burberry

Skulle köpa st 80. Reimatec mfl är ju rejält tilltagna i modellen, speciellt de som inte är babymodell (alltså de som inte har dragkedja ända ner till vristen) så tror nog du då klarar dig med en o samma halare hela vintern

• Nenne666

Jag köpte alltid storleken ovanför barnens egentliga storlek.

• Margaux

Det är jätteolika mellan märken. Tex en Reima klarar du dig säkert med en 80 hela vintern. Gå och prova, de ska ju helst kunna röra sig i overallen också. Vissa kan man ta in i midjan, fästa manchetter med kardborreband etc då kan du ha en stl större.....

Svar på tråden Vilken storlek på vinteroverall?