Vår son bråkar på dagis, vill inte vara med utan bara förstör - tips?!
Idag var jag på samtal med min fyraårige sons pedagog.
Han har sedan någon månad tillbaka blivit extremt bråkig på dagis.
Först lät det som om han inte fick vara med och att han bliv utstött av de andra barnen, men nu när vi fick chansen att sätta oss ner och prata om allt förstod jag hur det ligger till.
Vår son väljer att inte vara med i leken utan har börjat förstöra de andra barnens lekar. Tex. om några killar bygger med klossar - då kommer vår som och river ner klossarna. Om några tjejer ritar kan vår son ta en penna från en som har den.
När du pedagogerna frågat honom om han vill vara med och leka säger han ja och får då vara med men sedan går an bara där ifrån och tycker inget är roligt. Han är ibland med när de har större aktiviteter men ibland vill han bara vara för sig själv..
Hemma är han väldigt social och glad pojke. Sådan har har vart på dagis innan man nu har något hänt.
När vi frågar honom säger han inget..
Hur ska vi kunna hjälpa honom?
Oroar oss för att han till slut ska bli utstött av barnen och inte kunna anpassa sig..
Dagis skulle ta dit en lärare som hjälper barn med speciella behov för att få tips och råd och skulle hålla kontakten med oss..
Handlar det om ADHD eller andra speciella behov? eller vad kan vi som föräldrar göra för att han ska vilja vara med i gruppen på dagis eller inte förstöra för dem?
Tips mottages gärna!!!