• annikamaria

Träffar i Stockholm?

Hej! Undrar om det finns några så kallade nära föräldrar i Stockholm som är intresserade av att ses? Jag känner inte igen mig i mammagruppen och har svårt att få till några vettiga diskussioner eller få vettiga råd av de flesta jag känner med (eller utan) barn. Har en liten vagn- och nappvägrare som i stort sätt bara sover med bröstet i munnen och jag har svårt att relatera till mina medmammor som själva börjar jobba nu, har varit bortresta från barnet och klagar över att barnet äter någon enstaka gång på natten. Mitt barn är snart 8 månader och jag känner inte alls att jag är "där" ännu och har heller inte lust att "vänja" henne vid massa saker hon uppenbarligen inte vill. Vore kul att knyta lite kontakter med folk som har samma inställning! 

• Svar på tråden Träffar i Stockholm?
  • sinkadus112

Hej! Min son vaccinerades i måndags och har haft feber idag, varit ledsen. Så jag känner mig tveksam inför morgondagen. Skulle gärna vilja ses, men han hade ju feber i morse... Om febern berodde på förkylning så hade jag stannat hemma utan tvekan, men vet inte hur det är när febern beror på vaccination. Råd tack!

• Sessan03

Usch då, stackars liten:(.
    Du kanske kan kolla hur han mår imorgon och bestämma då? Ibland kan feber pga vaccin vara kortvarigt.
    Vi kan kanske boka in en träff till snart oxå.

• sinkadus112

Hej!

Ja, jag ser hur han mår i morgon. Annars hoppas jag på fler träffar. Behöver lite sjaltips. Har en ringsjal som funkar okej, men jag får inte riktigt till snitsen...

• N4L

Hoppas han mår bättre idag Lär ju inte vara något smittsamt om det kom direkt efter vaccinationen, men mår han dåligt kanske det är bäst att vila hemma? Jag har ingen erfarenhet av ringsjal tyvärr, har en lång vävd som jag älskar! Har tom lyckats amma i den

• sinkadus112

>Hej.

Killen har fallit i djup o välgörande sömn så jag tänker låta honom sova ut. Jag planerar därför att vara hemma idag.

Men om jag kommer så är jag rätt säker på att jag vet vilka ni är.

• N4L

Såg dina meddelanden i min inkorg idag, kommer definitivt ihåg dig Hoppas sonen din sover gott så syns vi på nästa träff!

• N4L

Jag och Sessan bestämde att vi skulle ta en träff nästa vecka. Amanda ska vaccineras på måndagmorgon, så bäst kanske ons-fre om hon blir hängig av vaccinet. Jag kan närsom. Hur ser det ut för dig Sinkadus? Mår din pojke bättre nu?

• sinkadus112

Hej.

För mig fungerar det bra med torsdag eller fredag.

Min son mår bra nu. Han har t o m kunnat ligga och sova en timma på egen hand, vilket är något av ett rekord (annars accepterar han bara att sova PÅ mig). Jag var tvungen att kolla flera gånger att han andades...

• Sessan03

Hej, 
    Skönt att lillkillen är bättre nu!
    För mig funkar torsdag bäst nästa vecka. Ska vi säga den dagen?

• annikamaria

Nämen va kul att min tråd levde vidare, fast jag glömde bort den... ;D Jag tog rådet den första gav mig att få med i facebookgruppen och rackarns vad mycket vettiga folk det fanns där! :D Inga jag träffat dock, hoppas ni fick trevligt på er träff! Nu är ju min lilla inte så liten längre, men har i stort sätt samma närhetsbehov fortfarande.

• N4L

Annikamaria- jag gick också med i gruppen på fb Mkt intressant läsning.

Ni andra -imorgon 13.30? Självklart är du och ditt stora barn också välkomna Annikamaria om du vill

• annikamaria

Var det en bra träff? Jag hänger gärna med en annan gång, är fortfarande halvtidsledig! (På halvtid jobbar jag med min butik/informationssajt www.ekotjusigt.se, spana gärna in, kanske är nåt för er! :) )

Svar på tråden Träffar i Stockholm?