• Anonym (orolig)

Extrema kramper i magen, vad händer?!

Jag är i v 5+6, går alltså in i v 7 imorgon. Har inte haft mycket symptom alls, vore det inte för plusset och utebliven mens hade jag inte ens misstänkt grav. Har inte heller känt av molvärk/växtvärl/ont i magen whatsoever. Men. Tidigare ikväll var jag ute på promenad och helt plötsligt och totalt oväntat fick jag extrem kramper i hela magen/buken. Det krampade både i livmodern men också strålade ut mot sidorna i hela nedre delen av magen som tusen knivar. Fruktansvärt ont gjorde det och höll på i 5 minuter och sen ytterligare småont 5 minuter till. Efter det ingenting. VAD kan det ha varit? Borde jag oroa mig? Blöder inte, iaf inte än :(

• Svar på tråden Extrema kramper i magen, vad händer?!
  • Anonym (Morsan)

Jag skulle åka in och kolla. Jag hade extremt ont med frossbrytningar och så gick det över lika snabbt som det kom. Visade sig senare vara utomkveds med bortopererad äggledare som följd. Och i ungefär samma vecka som dig.

• Anonym (orolig)
    Anonym (Morsan) skrev 2013-10-07 22:16:17 följande:
    Jag skulle åka in och kolla. Jag hade extremt ont med frossbrytningar och så gick det över lika snabbt som det kom. Visade sig senare vara utomkveds med bortopererad äggledare som följd. Och i ungefär samma vecka som dig.
    Usch Rynkar på näsan gjorde det ont på ungefär samma sätt, dvs som krampliknande smärta i hela buken? En gång eller fler? Vart vänder jag mig, har ingen aning var man åker in, detta är min första graviditet..
  • Hannaakp

Jag tror inte du behöver oroa dig. Jag hade precis lika och det var för att livmodern förberedde sig och började bli större, extremt ont men gick över efter några veckor

• Anonym (orolig)
    Hannaakp skrev 2013-10-07 22:58:43 följande:

Jag tror inte du behöver oroa dig. Jag hade precis lika och det var för att livmodern förberedde sig och började bli större, extremt ont men gick över efter några veckor

Men just att det gjorde så ont ur tomma intet i bara 5-10 min och sen ingenting, jag förstår om man har ont en längre period om livmodern växer (som du skrev i några veckor), men såhär? Nu vet jag inte iofs om denna smärta lär återkomma nån annan dag eller inte..
  • Anonym (orolig)
    Fjällan skrev 2013-10-07 22:40:10 följande:

Du ringer 1177 för rådgivning! Lycka till

Tack, ringer imorgon bitti!
  • Anonym (orolig)

Ringde 1177 imorse och hon sa bara att jag skulle avvakta iom att det bara gjorde ont igår och inte något sen dess samt att jag inte haft några blödningar. 

Men jag oroar mig ändå för det gjorde så extremt ont ur tomma intet.

Ingen annan som har ngn liknande erfarenhet? 

Svar på tråden Extrema kramper i magen, vad händer?!