• TWT

3:e barnet, v18 men inga fosterrörelser?

Hej! Är lite orolig! :( Väntar tredje barnet o är nu i v 18 (snart 19) Men de jag är orolig för är att jag än inte har känt några fosterrörelser. Jag vet ju sen dom tidigare graviditeter hur de känns så jag tycker att jag borde ha känt lite rörelse nu. Jag kanske oroar mig i onödan, tankarna kan ju flyga iväg ibland. Jag kanske inte ska oroa mig?

• Svar på tråden 3:e barnet, v18 men inga fosterrörelser?
  • Lindsey Egot the only one

Har du gjort RUL?

Om moderkakan ligger i framkant kan man ha svårare för att känna fosterrörelserna i början. Med min fjärde kände jag hur det sprätte i magen i v13-14. Med min femte där moderkakan låg i framkant kände jag en gång i v17 sedan inte förrän efter v21.

• TWT

Hej! Va på RUL i fredags o moderkakan låg på baksidan av livmodern :-/ Jag såg att den rörde sig på UL men jag tycker att jag skulle ha känt 'fladder' nu. De är ändå mitt tredje barn.

• TWT

El kan jag ha missförstår BM på ULet? Nu blev det snurrigt i huvudet. Måste fråga mannen när han kommer hem vad han uppfattade under UL. De kanske är som du säger, att den kanske ligger på framsidan ändå?

• Lindsey Egot the only one

Jag vet iaf att mina fyra första kände jag mycket tidigare än med min femte.

• Flickan och kråkan

Jag kände min trea i slutet av v.18 början av v.19 någonting. Hade moderkakan i framvägg. Kände första barnet i v.18 - moderkakan i bakvägg och andra i v.17 - moderkakan i framvägg.

• Ida9007

Väntar andra barnet och går in i vecka 20 (19+0) på fredag, moderkaka ligger i bakvägg men jag känner inte alls denna lika mycket och kraftigt som första, ibland kan det gå halva dagar innan han (ja det är en pojk) gör en minsta tillstymmelse till att han existerar där inne. 
    Och de säger ju att de är olika varje grav och han rörde sig som en riktig sprattel gubbe under RULet  så fanns ingen tvekan om att han levde.  

• Minttu

Väntar också tredje med moderkakan i bakvägg. Är nu i v 21 och har känt bebisen dagligen i ca 1vecka. Tyckte också att detta var skumt då jag kände både ettan och tvåan betydligt tidigare.

Alltså vill jag bara säga att du inte är ensam :)

• TWT
    Minttu skrev 2013-11-06 21:28:24 följande:
    Väntar också tredje med moderkakan i bakvägg. Är nu i v 21 och har känt bebisen dagligen i ca 1vecka. Tyckte också att detta var skumt då jag kände både ettan och tvåan betydligt tidigare. Alltså vill jag bara säga att du inte är ensam :)

Tack! Känns skönt att höra andra som haft samma 'problem' som mig. Man tycker ju att man ska känna andra o tredje barnet mycket tidigare än de första barnet eftersom man vet vad man ska känna efter för känsla. Men denna lilla 'kotte' tog en väldig lång tid på sig att göra sig 'hörd'. ;) Men nu är jag lugn, nu gör h*n sig 'hörd' varje dag flera gånger om dagen. :D
  • emmisss

Jag har inte heller känner min trea försen nu typ och en vecka tillbaka...jag är i vecka 19-20...har moderkakan i bakväg oxå...

Känt mycket tidigare med de andra två!

• Mammatill2prinsessor

Härligt att läsa att det är fler.. Jag är i vecka 18-19 och har inte känt så mycket heller.. Hoppas det kommer snart. Ultraljud nästa fredag :))

• TWT

Jag kände inga fosterrörelser förrän i v 20. Så jag tror inte du behöver oroa dig, bebben kommer att göra sig 'hörd' så småningom!! :D Lycka till på UL!! Kram

• Betty84

Jag har känt tidigt alla gånger utom denna. Är som du i v19 och var på rul i fredags. Min moderkaka låg i framvägg men jätte långt ner. Hade samma med 3an. Har bara känt nån aning ett par gånger inte alls som de andra. Men vissa barn rör sig kanske mindre och inte lika häftiga rörelser så de känns senare.

• ebbozz

jag väntar också vårt tredje men inte känt något riktigt ännu... går in i v.19 på tisdag.
    tyckte jag kände nåt liiiitet fladder för några veckor sen men inget som jag kunnat svära på att det har varit bebisen sen dess =(
    skönt att det blir RUL på fredag!

Svar på tråden 3:e barnet, v18 men inga fosterrörelser?