• saraasse

nån mer som är i v39?

Skulle vilja ha lite peppning av nån mer som tröttnat på vara gravid?men som jag oxå är rädd för förlossningen :(vad gör man medans man väntar ut den:( är rädd att varje natt händer det...
    Är ni oroliga? Nervösa? Rädda?
    Eller bara glada?
    Tacksam för svar

• Svar på tråden nån mer som är i v39?
  • Loppan81

Hänger på er i sluttampen här! Är beräknad 2 nov och är sååååå klar med att vara gravid nu!

• Hallonkärring
    saraasse skrev 2013-10-21 22:47:48 följande:

Har de kommit nån liten än? Kram
    Tappade tråden helt här, så bra att någon skrev så jag kan komma tillbaka till er :)
    (vet inte hur jag hittar "inlägg" man är aktiva i?Skäms)
    Men ingen liten än :( Var inne på förlossningen i helgen faktiskt, trodde vattnet hade gått men så var ju inte fallet Skäms Jag går och väntar varje dag här hemma även om lillen är beräknad till den 24. 

Hur mår du själv nu? 
  • Newbie84

Hej hej! BF 2 nov och hoppas på att föda snart :) har haft hyperemesis och mått illa/kräkts hela graviditeten och känner mig förväntansfull inför förlossningen. Är mitt första barn och fick idag veta att hon är en han så lite snopet, men huvudsaken att bebis är frisk. Hur har ni det? Jobbar ni än eller är ni hemma? Jag är tyvärr sjukskriven och dagarna går så långsamt nu.

• Hallonkärring
    Newbie84 skrev 2013-10-22 06:22:42 följande:
    Hej hej! BF 2 nov och hoppas på att föda snart :) har haft hyperemesis och mått illa/kräkts hela graviditeten och känner mig förväntansfull inför förlossningen. Är mitt första barn och fick idag veta att hon är en han så lite snopet, men huvudsaken att bebis är frisk. Hur har ni det? Jobbar ni än eller är ni hemma? Jag är tyvärr sjukskriven och dagarna går så långsamt nu.
    Hallåj!
    Usch låter inte alls som en "rolig" graviditet, har konstigt nog lyckats klara mig bra från att må illa och spy under min gravidiet. Enda jag tyckt varit jobbigt är foglossningarna, sen har väl jag har lite halsbränna och sura uppstötningar men hellre sånt än att må illa och kräkas :( :(
     Så kul att du är förväntasfull, det är jag också. Från och med förra veckan kunde jag hitta harmoni med att vara gravid (då jag inte lyckats hitta harmonin tidigare). Så roligt att den bara uppstod förra veckan! ;)

Du skriver att du fick veta att hon var en han, gjorde du ditt första ultraljud idag? =)
    Jag väntar också mitt första barn när som helst, fick veta att jag väntar en pojke men det enda bm sa när hon gjorde ultraljud var att hon såg en snopp... Kan man inte se pungen för att fastställa att det verkligen är en pojke eller inte?

• Newbie84
    Hallonkärring skrev 2013-10-22 09:40:01 följande:
    Hallåj! Usch låter inte alls som en "rolig" graviditet, har konstigt nog lyckats klara mig bra från att må illa och spy under min gravidiet. Enda jag tyckt varit jobbigt är foglossningarna, sen har väl jag har lite halsbränna och sura uppstötningar men hellre sånt än att må illa och kräkas :( :(  Så kul att du är förväntasfull, det är jag också. Från och med förra veckan kunde jag hitta harmoni med att vara gravid (då jag inte lyckats hitta harmonin tidigare). Så roligt att den bara uppstod förra veckan! ;) Du skriver att du fick veta att hon var en han, gjorde du ditt första ultraljud idag? =) Jag väntar också mitt första barn när som helst, fick veta att jag väntar en pojke men det enda bm sa när hon gjorde ultraljud var att hon såg en snopp... Kan man inte se pungen för att fastställa att det verkligen är en pojke eller inte?  

Bebisen har inte velat visa upp sig på tidigare ul (2st) men på båda sa de att de inte kunde se någon snopp/pung och att sannolikheten att det är en tjej men att de inte kunde säga 100%. Nu var jag inne på förlossningen igår för att jag inte känt bebis på hela dagen, men som tur var är allt bra. De gjorde ul och då kollade läkaren efter och då såg man att det är en kille. Vad skönt att du hittat harmoni nu innan i alla fall så att du får njuta lite :), jobbigt med foglissning. Jag hade det lite bara, det försvann när han fixerade sig men jag led aldrig av det särskilt som jag sett många göra. Skönt att slippa illamående, har varit sjukt jobbigt och jag vill nog inte vara gravid fler gånger eller på väldigt länge i alla fall. Det enda positiva är att jag inte gått upp i vikt, inte samlat vätska, vilket är skönt då jag trodde att jag skulle gå upp 25 kg och sen få jobba ihjäl mig för att bli av med det. Är ni klara med inköp osv? Packat någon bb väska?
  • Hallonkärring
    Newbie84 skrev 2013-10-22 10:40:02 följande:

Bebisen har inte velat visa upp sig på tidigare ul (2st) men på båda sa de att de inte kunde se någon snopp/pung och att sannolikheten att det är en tjej men att de inte kunde säga 100%. Nu var jag inne på förlossningen igår för att jag inte känt bebis på hela dagen, men som tur var är allt bra. De gjorde ul och då kollade läkaren efter och då såg man att det är en kille. Vad skönt att du hittat harmoni nu innan i alla fall så att du får njuta lite :), jobbigt med foglissning. Jag hade det lite bara, det försvann när han fixerade sig men jag led aldrig av det särskilt som jag sett många göra. Skönt att slippa illamående, har varit sjukt jobbigt och jag vill nog inte vara gravid fler gånger eller på väldigt länge i alla fall. Det enda positiva är att jag inte gått upp i vikt, inte samlat vätska, vilket är skönt då jag trodde att jag skulle gå upp 25 kg och sen få jobba ihjäl mig för att bli av med det. Är ni klara med inköp osv? Packat någon bb väska?
    Jaha :)
    Så skönt ändå att allt är bra, vet inte hur många gånger JAG fått panik över att magen bullrar som attans eller inte har rört sig nånting på flera dagar...
    Så skönt att dina foglossningar försvann, min lille pojk fixade sig väldigt tidigt men inte har jag blivit av med foglossningarna. Jobbigast är dock på natten när man ska gå på sina "toa rundor", känns som man hällt cement över bäckenbenet och sen försöker slita sig loss..

Var också orolig för vikten, hade bara hört av vänner som gått upp MINST 30 KG eller mer! Var jätte orolig men jag har gått upp 14 KG vilket är normalt enligt min BM, men sen har jag samlat på mig en del vätska också, så känner mig inte precis "vacker" nu när jag är svullen lite överallt :(
    Här är alla inköp klara! =) var dock lite sen med att köpa vagn! (gjordes i helgen) Men nu har jag allting här hemma och förlossningen väskan är halvt packad ;) Har dock packat kläder och andra drivers saker till våran lilla bebis men dessvärre inget till mig eller sambon hehe. Men det skall göras idag, så tackar för påminnelsen :) :)  
  • saraasse
    Loppan81 skrev 2013-10-21 22:51:55 följande:
    Hänger på er i sluttampen här! Är beräknad 2 nov och är sååååå klar med att vara gravid nu!

Hej igen

Fick en flicka den 19e okt:) frisk o kry

Allt känns bra att det är över

Kram
  • saraasse
    Hallonkärring skrev 2013-10-22 00:48:54 följande:
    Tappade tråden helt här, så bra att någon skrev så jag kan komma tillbaka till er :)

(vet inte hur jag hittar "inlägg" man är aktiva i?)

Men ingen liten än :( Var inne på förlossningen i helgen faktiskt, trodde vattnet hade gått men så var ju inte fallet  Jag går och väntar varje dag här hemma även om lillen är beräknad till den 24. 

Hur mår du själv nu? 

Hej igen

Fick min lilla tjej 19e :)

Hon är så frisk o kry :)

Hoppas eran förlossning går bättre än min:(

Kram
  • Newbie84

Sarasse: grattis! Vad härligt :) Hallonkärring: usch för foglissning jag hade jätte svårt att resa mig upp på natten då allt låste sig men jag hade ju bara väldigt lite foglissning och eftersom jag varit mer eller mindre sängliggande så har jag aldrig behövt anstränga bäckenet som när man jobbar osv. Skönt att ha köpt vagn, vi är klara med det mesta nödvändiga. Ska flytta i helgen och tänkte köpa apoteksgrejer, blöjor och sånt senare. Skönt att du inte gått upp så mkt 15 kg är väl typ vad bebis, vatten, moderkaka osv väger. Mina fötter har blivit lite svullna nu de senaste dagarna tror jag för mina skor sitter tightare, har ett par ballerina och uggs som jag kan ha. Vart ska ni föda?

• Hallonkärring
    saraasse skrev 2013-10-22 11:56:31 följande:

Hej igen
    Fick min lilla tjej 19e :)
    Hon är så frisk o kry :)
    Hoppas eran förlossning går bättre än min:(
    Kram
    Åh jätte stort GRATTIS !!! <3
    Hoppas ni båda har det  bra nu =)
    Gick förlossningen inte som väntat eller var det smärtan som var värst?:(
    Kram 
  • Newbie84

Hur mår ni tjejer? Flyttar i morgon så jag hoppas nu att bebis stannar tills efter helgen, men sen är han välkommen. Sover så sjukt dåligt nu och mår mer illa igen. Skönt att det inte är så varmt längre iaf :)

• saraasse
    Newbie84 skrev 2013-10-24 20:28:52 följande:
    Hur mår ni tjejer? Flyttar i morgon så jag hoppas nu att bebis stannar tills efter helgen, men sen är han välkommen. Sover så sjukt dåligt nu och mår mer illa igen. Skönt att det inte är så varmt längre iaf :)

Mår bra tack

Precis nattat min lilla amelia:)

Lycka till <3
  • Hallonkärring
    Newbie84 skrev 2013-10-24 20:28:52 följande:
    Önskar jag mått bättre just nu faktisk. Går in på min andra dag med lite sömn och ingen matlust för 5-öre! Är det någon som känt så innan tidigare?? 
    Måste hålla med om att det är skönt att det inte är då varmt längre, har dock mitt köksfönster öppet väldigt ofta och tycker det är jätte skönt medans sambon fryser ihjäl ;)
    Jag hoppas min lille man kommer till helgen. Har gått över en dag och vill inte vänta i 2 veckor till.. Väntan är just nu obeskrivlig! Känner mig som en 7åring som inväntar lördagsgodis *fniss* 
  • saraasse
    Hallonkärring skrev 2013-10-24 23:51:45 följande:
    Önskar jag mått bättre just nu faktisk. Går in på min andra dag med lite sömn och ingen matlust för 5-öre! Är det någon som känt så innan tidigare?? 

Måste hålla med om att det är skönt att det inte är då varmt längre, har dock mitt köksfönster öppet väldigt ofta och tycker det är jätte skönt medans sambon fryser ihjäl ;)

Jag hoppas min lille man kommer till helgen. Har gått över en dag och vill inte vänta i 2 veckor till.. Väntan är just nu obeskrivlig! Känner mig som en 7åring som inväntar lördagsgodis *fniss* 

Hoppas din lilla kommer snart:))

Gick över 2 dagar fick sättas igång med lite dropp för hade värkar i 2, 5 dygn..

:( men allt ordnade sig sen

Men var jobbigt:(
Svar på tråden nån mer som är i v39?