• Mellanmjölkens land

Varför finns det inga kläder med fordonstryck i neutrala färger?

Vi har en dotter som älskar traktorer och andra stora fordon. Gissa vilka färger de kläderna kommer i? Blått, blått och mera blått... Nu har jag väl inget emot blått i sig men det finns trots allt en hel del andra färger.

Inte kan vår dotter vara den enda 2,5åriga tjejen som är fordonstokig? Hur svårt kan det vara att göra en traktortröja i nån mer neutral färg? Eller kanske t o m i lila eller rosa?

• Svar på tråden Varför finns det inga kläder med fordonstryck i neutrala färger?
  • RöttÄrSött

Me and I har en i orange, alltid något begagnade polarn har en del i rött och marin, men nu har de gått ifrån unisex mer och mer de med

• RöttÄrSött

Me and I har en i orange, alltid något begagnade polarn har en del i rött och marin, men nu har de gått ifrån unisex mer och mer de med

• Tow2Mater

Det finns ju ingen mer neutral färg än blå. Du vill väl ha en flickfärg (lila, rosa).

• Mellanmjölkens land

Grönt, gult, orange, lila, rosa, valfri färg som inte är blått... Blått är som sagt en fin färg men jag är lite trött på att ha en helblå dotter... Gillar att blanda färger

Sen vet jag inte om jag håller med om att blått är en neutral färg...

• Mamori

Jag har hittat en massa grönt, svart och gult och till och med rött

• RöttÄrSött

Du kan även mejla sådana som säljer kläder via bloggar och önska att de köper in rosa fordonstyg, det verkar inte vara lika inne nu som för några år sedan tyvärr...

• Mellanmjölkens land
    Mamori skrev 2013-10-08 16:24:55 följande:
    Jag har hittat en massa grönt, svart och gult och till och med rött
    Var? Tar gärna emot tips!
  • Elmiina

Blått är inte alls en neutral färg. Det anses som en "pojk färg" precis som rosa anses som en "flick färg".. tyvärr. Vi har alla möjliga färger till våran dotter och gräver inte in oss på vad som är flick och pojk men när hon har marin blått på sig tror ALLA att hon är en pojke.

Ang. bil kläder så har vi några svarta tröjor med tryck som vi matchar med färgade byxor eller kofta. Då blir det inte lika grabbigt :)

• Maddi

min son sitter i en traktortröja med grönt, de är neutralt inköpt rea på lindex

• Elmiina

Var förresten inne på Åhléns barn avd idag och där fanns massa plagg :)

• Bebislycka

Åhléns hade en super fin klänning med svarta traktorer plus vagn med röda knappar på bak:)

• Margaux
    MadeleneErik skrev 2013-10-10 09:47:14 följande:
    har en fordons galen liten tös som älskar rosa och det går fortfarande att hitta "tjejiga tyger" med fordon på.
    hennes favorit kläder just nu är et rosa och röt set med traktorer på =) 
    sen har jag även gjort en klänning i blått med rosa detaljer för att få det mer tjejigt efter önskemål av en kund =)
    Jag älskar att sy och har börjat sy på beställning så om du vill kan du kika på min sida madebymad på facebook.=) 

riktigt fina!
Svar på tråden Varför finns det inga kläder med fordonstryck i neutrala färger?