• Anonym (förvirrad)

Hur ska vi bygga upp vårt sexliv och hur ska jag åter bli tänd på min parner?

Hur får man tillbaka gnistan i sexlivet? Och hur kan man göra för att åter tända på sin partner?

Jag känner att vi tappat gnistan i vårt sexliv. Eller det är vi båda som känner det och vi sitter liksom fast. Jag vet att bollen ligger på min sida då han fortfarande blir tänd på mig men jag har svårare att bli det på honom.

Jag är en sexuell människa som haft mycket sex i mina dagar och älskat sex men nu verkar det ha minksat radikalt. Jag tänker mycket på sex och kan tända på andra killar och också tjejer, kollar gärna på porr och kan känna mig sexig och snygg.

Ni som säger "det är bara att börja ha sex igen så ska du se att lusten kommer tillbaka", till er vill jag bara säga att det stämmer tyvärr inte.

Vi kramas, kyssar, kelar och pussar på varandra men sexet kommer inte riktigt naturligt då jag har svårt att känna lust till honom.

Så frågan lyder då; hur ska vi göra för att bygga upp vårt sexliv igen? Någon som kan komma med tips och råd om hur man blir tänd på sin partner? Vi är öppna för allt och skulle bli mycket tacksamma för svar.

• Svar på tråden Hur ska vi bygga upp vårt sexliv och hur ska jag åter bli tänd på min parner?
  • Anonym (Anne)

Sitter lite i samma sits. I mitt fall har dels killen gått upp mycket i vikt och dels så känner jag att jag får ta för mycket av hushållsansvaret. Båda dessa delar har vi pratat om och jobbar på att hitta lösningar.

Vi har även bokat in barnvakt en kväll/natt i månaden för att jobba på förhållandet och intimiteten.

Det finns även ett stimulanshöjande preparat på Apoteket som heter Cyklo-F (eller minns jag fel, kanske var mot klimakteriet..?) som jag tänkte testa. Rosenrot har jag också hört kan funka för att få ökad lust. Ej provat själv.

Lycka till till oss båda!

Svar på tråden Hur ska vi bygga upp vårt sexliv och hur ska jag åter bli tänd på min parner?