Ni som upptäckt mola/druvbörd i tidig graviditet..hjälp..
Den 1/9 fick jag mf ( va i v 6+0) och blödde massor med klumpar i en vecka.
2 veckor efter mf så träffar jag en läkare på KK för ett vul och det enda han ser är en tjock slemhinna. Han sa att om jag fortfarande hade blödit så hade den tjocka slemhinnan berott på att det fanns kvar av graviditeten, men jag hade slutat blöda. Började med ÄL-tester och fick till sist postitivt ÄL-test (tempar mig också och tempen hade gått ner efter mf)
Några dagar efter ÄL så steg tempen igen,som den brukar efter ÄL. Träffade en privat gyn på BIM -2 och tar ett gravtest som är negativt (vilket jag visste att det skulle vara för tidigt att se eftersom jag har kort lutealfas)
På BIM-dagen tar jag ett test som visar "gravid 1-2" och har sen tagit ytterligare 5 tester, sista visade "gravid 2-3".
Nu idag va jag tillbaka till den privata läkaren och hon gör ett vul och tycker att det ser konstigt ut.. Finns vätska i livmodern också och något annat. Har haft problem dom senste månaderna med att jag små blöder efter nr 2,från slidan dock.
Va upp till KK och tar ett HCG-prov som visade på 5500... och läkaren ringde på e.m med svaret. Jag frågade vilken vecka det skulle tyda på och hon säger v 5-6,vilket stämmer med mina beräkningar (v 5+2 idag)
Nu är jag såå orolig för allt vad skrapning och cellgiftsbehandlig heter... Vet att jag tar ut det värsta,men antar att skrapning blir det...
Ni som upptäckt mola tidigt, vad har ni haft för HCG-värde,andra symptom?
Jag har bara vanligt gravid illamående och blöder inte (enbart lite efter nr 2)