• lorik080313

resa till dubai med 11 mån bebis? tänka på?

ejsan! det är så att jag och mannen planerar att resa till dubai i början av februari. vi har en son på 7 månader som kmr vara 11månader när vi reser. nu undrar jag vad man ska tänka på när man reser med barn då det är lång resa dit. har innan åkt flyg som tog ca 3h och det gick super! undrar även vad man kan hitta på med barn i dubai? någon som har förslag på nått roligt? vad ska man tänka på medans man är där?

• Svar på tråden resa till dubai med 11 mån bebis? tänka på?
  • Zayco

Att det är extremt varmt!! Dricka mycket vatten. Finns ett köpcentrum mitt i värmen där, det är en stor inglasad plats inuti centrum, där man åker skidor (!) med snö och allt. superkul för barn!

Sen kan man åka ut till öknen på en turistplats med jeep. Jeepen åker liksom på ökensanden, ut till en camp där det finns magdansörer, hennatatueringar, grillat och god mat med dansshow och utklädnader. Man kan rida på kameler och åka fyrhjuling i öknen.

Finns jättefina köpcentrum i dubai. Burj al arab är jättevackert också.  

• Themis

Dubai är väldigt rent, min man blir superlätt magsjuk men vi hade verkligen inga problem där och åt glatt av allt, även rinnig frukostomelett, glass och sånt.

Jag vet inte riktigt vad du tänker att en 11 mån bebis ska göra men i ett hörn av Mall of emirates finns minitivoli med spelmaskiner, nån karusell och lite allt möjligt för barn. Skidbacken i centret måste ni se också, helt spaceout med julgranar och pingviner (!).

Inne i Dubai Mall ligger Dubai Aquarium, där kan man kolla på fiskar och annat i massor och det är på rätt liten yta, inga avstånd.

Wild Wadi Water Park heter vattenlandet, men inträdet är ganska dyrt (pga allt vatten!) och det är nog mer för större barn och tonåringar.

Sen finns det ju kryddmarknad, guldsmedskvarteren och sånt om man är intresserad. Vi gjorde ökensafari med Toyota landcruiser och det var jättekul för vår 8-åring, men nog inte så bra med bebis, de kör verkligen berg-och-dalbana och någon i vår följebil blev spyfärdig av det.

Och så har vi då jordens högsta torn Burj Al Khalifa, men det måste bokas (dag och tid) i förväg över internet, annars kan man inte räkna med att komma in. Det stod ett gäng besvikna där utanför när vi var där och det är också betydligt billigare att förboka.

Vill ni se världens lyxigaste hotell Burj al-Arab så blir man inte insläppt på det området utan att vara gäst eller ha en bokning, så då får man försöka boka in en lunch eller middag i deras restaurang eller nåt. Vi skippade det även om det hade varit kul att kolla in.

Whenever you get mad, just think of a Tyrannosaurus rex trying to masturbate. /unknown
Svar på tråden resa till dubai med 11 mån bebis? tänka på?