• Sötnos

BIM-listan för oss som har det svårare än andra...

Tänkte det kunde vara skönt med en tråd för oss som tycks behöva lite hjälp på traven att få plus.. Jag har själv fått veta att jag har låg progesteron vilket ger dålig/ingen ägglossning. Jag testar nu progesterall och kommer vid nästa mens använda pergotime, enkeldos..

Kul om många fler vill hänga med och komma med tips på olika kurer men också stötta varandra under olika behandlingar...

Jag lägger tråden i känsliga rummet om någon föredrar att vara anonym....

BIM-listan Oktober Baby
    Sötnos, 30 år, 1:a barnet, ProgesterAll, 27 oktober

• Svar på tråden BIM-listan för oss som har det svårare än andra...
  • Anonym (Minou)

Jag inväntar svar på mitt progesteronprov, men jag är inte positiv. Jag tror inte att jag fick ägglossning den här gången, iaf inte innan dag 21. Bim ligger mellan den 16:e och 24:e.
    Jag räknar med att påbörja Primolut och dubbelkur runt nyår.

• MiaIa90

Har ju BIM idag men ingen mens har kommit en. 
    Men vågar inte hoppas på något. 

• Anonym (Minou)

Svaret på progesteron-provet kom igår och jag har så klart inte haft ägglossning. Jäkla skit. Om inte mensen kommer av sig självt så börjar jag med Primolut på juldagen och dubbeldos Pergo på cykeldag 5.

• kossann

Håll oss uppdaterade Miala90! Ser att jag skrivit fel datum på mitt BIM i listan... 5 januari, försök 8 ska det vara.

• MiaIa90
    kossann skrev 2013-12-13 07:02:18 följande:
    Håll oss uppdaterade Miala90! Ser att jag skrivit fel datum på mitt BIM i listan... 5 januari, försök 8 ska det vara.
    De ska jag göra,blir nog att testa i morgon tror jag.
    Men hoppas inte på något för mycket.
  • Emhsie
    kossann skrev 2013-12-11 19:58:32 följande:
    Välkommen! Jag la inte till dej i listan då det inte stod BIM.
    BIM är runt 7/8 Januari 2014.
  • 421

Länge sedan jag va inne nu men det har hänt grejer. Jag testade positivt den 11e dec :) v 6+3 första barnet

• kossann
    421 skrev 2013-12-16 21:58:14 följande:
    Länge sedan jag va inne nu men det har hänt grejer. Jag testade positivt den 11e dec :) v 6+3 första barnet

Grattis!
  • 421

Tack! :)

kossann skrev 2013-12-17 13:28:18 följande:
    Grattis!

• LängtansBlåaBlomma

Tyvärr kan ni ta bort mig från Bimlistan. Jag måste avbryta behandlingen eftersom mottagningen stänger för jul. Så jag kommer blöda och så blir det nytt försök i januari.

• Langelmom
    421 skrev 2013-12-16 21:58:14 följande:
    Grattis:)
    Mamma med ett barn för lite<3
  • Langelmom

Bim runt nyår.. Hoppas så otroligt att denna månad ska bli våran tur!

• christie

Hänger på denna tråd! Har försökt bli gravid nu lääänge. Först- innan vi visste så mycket om alla detaljer om att bli gravid hade vi helt enkelt sex minst en gång varje dag och hoppades på det bästa. Sen hände ingenting och man började kolla upp mer o mer. Ett halvår senare är man expert i alla hormoner och hjälpmedel som finns. :/ Antar att många här känner igen sig i det... Under hela ens uppväxt har man blivit lärd alla tusen sätt som finns för att INTE bli gravid...Ingen sa till en att det skulle bli svårt när man väl vill bli det... 

Iaf, äter massa tillskott o bra mat så att min kropp är i form. Tränar tre gånger i veckan och testar varje månad med ÄL-stickor. Hittills har jag nog inte fått utslag en enda gång. Strecket blir starkare o starkare för att sedan dala men det blir aldrig lika starkt el starkare som teststrecket. Nästa månad ska jag testa 3 ggr om dagen eftersom jag förståt att det är ganska enkelt att missa ÄL. BM är inte alls hjälpsamma, vill inte kolla någonting innan man aktivt försökt få barn i ett år. Är inte detta konstigt? Vill man inte veta att sin kropp är normal ändå? Oavsett om man försöker få barn el inte? Veta om man har PCO el ingen ÄL? Det vill iaf jag!! Min kille är borta en del i jobbet o många månader har vi inte kunnat ha sex när jag borde ha haft ÄL. Men säg att vi under ett år iaf försökt 6 mån. Därav att jag skrivit 6 mån. Nu provar jag som TS oxå progesterall (utan att veta vilka värden jag har med östrogen o progesteron-ingen BM vill ju hjälpa mig). Har testat en månad nu. Började strax efter jag borde ha haft ÄL och höll på till BIM+2. Gjorde gravtest vilket var negativt o slutade då med ProgesterAll. Nu är det BIM+5 och jag har fortfarande inte fått någon mens. Suck.. precis som man behövde ytterligare en grej att fucka upp cykeln med. Kan det verkligen ta 1 år för ÄL att komma tillbaka efter att man slutat med p-piller??? Fattar inte att det ska vara så svårt, varje månad gör en så nedslagen... :/ :( När man väl bestämt sig för att man vill ha barn så blir det ju det enda man tänker på!!! Gravida magar överallt, ALLA vänner får barn, ALLA kan utom en själv... Så känns det. Men jag hoppas på nästa månad. Om bara mensen kunde komma snart så jag kan börja testa med ÄL-test. Dessvärre har jag gått så mkt över tiden nu så att om jag får mens idag så hinner jag inte få ÄL innan min kille åker o jobbar igen o då blir det ytterligare en månads väntan till... suck

Jag hejar på alla här som försöker!!! Någon mer som vars cykel pajas av progesterall? Som är osäker när man ska sluta med det? Jag menar, vissa får ju inte plus förrän BIM+8 nästan!!

• Langelmom

Gravid! Utredningen skulle påbörjas om två veckor.

Nu är jag mest orolig att testen inte har visat någon stegring, men jag ska försöka njuta istället för att bara vara orolig.  Lycka till ni andra :)

• LängtansBlåaBlomma

Härligt! Jag äter Provera. Om vi leker med tanken att jag får mens 13 dagar efter första tabletten och bara behöver 16 dagar så kanske jag har Bim 7 februari :)

• kossann
    Langelmom skrev 2013-12-28 08:03:37 följande:

Gravid! Utredningen skulle påbörjas om två veckor.

Nu är jag mest orolig att testen inte har visat någon stegring, men jag ska försöka njuta istället för att bara vara orolig.  Lycka till ni andra :)

Stort grattis!
  • christie

Grattis Langelmom!!! Gud vad kul!! Allt kommer säkert gå bra :)

Fick mensen för några dagar sen :( Vi får börja från början igen efter detta, ÄL-test o sen progesterall efter ÄL. Vet ej BIM än, innan brukade jag ha 25 dagars cykel men med progesterall nu fick jag 32. Så det blir lite svårt att planera. När ska man testa för att kunna sluta med progesterall liksom? Efter 32 el 25 dagar? :S

• Emhsie

Här händer inget nytt, beräknad BIM runt 7e Februari.
    Mensen är hoppig och konstig fortfarande så  blir till att ringa kliniken om den är lika konstig nu i februari.

Hoppas givetvis att den inte kommer, men chanserna för utebliven mens känns lååångt borta

Svar på tråden BIM-listan för oss som har det svårare än andra...