Hänger på denna tråd! Har försökt bli gravid nu lääänge. Först- innan vi visste så mycket om alla detaljer om att bli gravid hade vi helt enkelt sex minst en gång varje dag och hoppades på det bästa. Sen hände ingenting och man började kolla upp mer o mer. Ett halvår senare är man expert i alla hormoner och hjälpmedel som finns. :/ Antar att många här känner igen sig i det... Under hela ens uppväxt har man blivit lärd alla tusen sätt som finns för att INTE bli gravid...Ingen sa till en att det skulle bli svårt när man väl vill bli det...
Iaf, äter massa tillskott o bra mat så att min kropp är i form. Tränar tre gånger i veckan och testar varje månad med ÄL-stickor. Hittills har jag nog inte fått utslag en enda gång. Strecket blir starkare o starkare för att sedan dala men det blir aldrig lika starkt el starkare som teststrecket. Nästa månad ska jag testa 3 ggr om dagen eftersom jag förståt att det är ganska enkelt att missa ÄL. BM är inte alls hjälpsamma, vill inte kolla någonting innan man aktivt försökt få barn i ett år. Är inte detta konstigt? Vill man inte veta att sin kropp är normal ändå? Oavsett om man försöker få barn el inte? Veta om man har PCO el ingen ÄL? Det vill iaf jag!! Min kille är borta en del i jobbet o många månader har vi inte kunnat ha sex när jag borde ha haft ÄL. Men säg att vi under ett år iaf försökt 6 mån. Därav att jag skrivit 6 mån. Nu provar jag som TS oxå progesterall (utan att veta vilka värden jag har med östrogen o progesteron-ingen BM vill ju hjälpa mig). Har testat en månad nu. Började strax efter jag borde ha haft ÄL och höll på till BIM+2. Gjorde gravtest vilket var negativt o slutade då med ProgesterAll. Nu är det BIM+5 och jag har fortfarande inte fått någon mens. Suck.. precis som man behövde ytterligare en grej att fucka upp cykeln med. Kan det verkligen ta 1 år för ÄL att komma tillbaka efter att man slutat med p-piller??? Fattar inte att det ska vara så svårt, varje månad gör en så nedslagen... :/ :( När man väl bestämt sig för att man vill ha barn så blir det ju det enda man tänker på!!! Gravida magar överallt, ALLA vänner får barn, ALLA kan utom en själv... Så känns det. Men jag hoppas på nästa månad. Om bara mensen kunde komma snart så jag kan börja testa med ÄL-test. Dessvärre har jag gått så mkt över tiden nu så att om jag får mens idag så hinner jag inte få ÄL innan min kille åker o jobbar igen o då blir det ytterligare en månads väntan till... suck
Jag hejar på alla här som försöker!!! Någon mer som vars cykel pajas av progesterall? Som är osäker när man ska sluta med det? Jag menar, vissa får ju inte plus förrän BIM+8 nästan!!