Vart har ni köpt softhell jacka skal jacka och skal byxa märke?
Ska köpa det men vet inte vart och vilken e bäst?
Ska köpa det men vet inte vart och vilken e bäst?
Polarn å pyret. Absolut bästa kläderna vi haft
vi har den där microfleccejackan från PoP, kanonbra. Sen har vi vindjackor från Isbjörn, dyra men riktigt bra
Byxorna i år blev PoP men jag tror inte jag köper dem igen, ångrat mig lite men de är ok. Finns bättre.
Har just nu funk från lager 157... 150kr och vi är hel nöjda. Nästan hela dagis har likadana dessutom. Dottern är ute hela dagarna (ute dagis) och byxorna håller bort väta och ser inte ens slitna ut.
softshell-jacka har vi ingen.
Skalbyxor har vi testat både PoP och Kaxs och varit nöjda. Samma vattenpelare etc. Just nu är det ett par från Kaxs som används men nästa storlek är PoP så vi varierar lite.
Den stora nackdelen med PoP är att de har blöjrumpa högre upp i storlekarna.
Jag vet inte om Kaxs-byxorna hade nått ämne i sig som var irriterande för vår dotters hud, om hon fick skavsår (fick springcykel och nya skalbyxor nästan samtidigt) eller om det var en idé men hon började vilja att vi smorde henne i underlivet med salva varje kväll några dagar efter att hon fått skalbyxorna. Efter ett par veckor tvättade vi byxorna och ungefär samtidigt slutade hon be om smörjning (men det kan även ha haft andra anledningar).
Vi kör med Isbjörn rakt igenom på alla ytterplagg till dottern på 4,5 år. Har dock ingen softshelljacka.
Vi har och har haft en blandad kompott. Köper på rea. För tillfället har båda våra stora (4,5 år resp. snart 6) soft shell från Reima (10000 vattenpelare vilket inte är så vanligt på softshell och inköpt på rea - utgående modell - på XXL). Äldsta har skaljacka och byxor från KappAhl (Kaxs) och 4,5-åringen skaljacka från pop och skalbyxor från Lindex (äldre modell med 10000 i vattenpelare).