• Phalaenopsis

Hjälper det att trycka på bröstvårtan mot läckande bröst i längden?

Brösten läcker hela tiden, men mest ur det andra bröstet vid amning. Är det någon som vet ifall brösten slutar läcka så mycket om man sitter och trycker på andra bröstvårtan vid amning eller om det bara är tillfälligt? Hjälper det bara tillfälligt är det nog enklare med diverse uppsamlingskoppar, men skulle läckandet sluta kan det nog vara värt att försöka sitta och krångla.

• Svar på tråden Hjälper det att trycka på bröstvårtan mot läckande bröst i längden?
  • Lindsey Egot the only one

Om du inte vill ha läckande bröst så ska du sluta använda uppsamlingskopp utan låta amningspadsen sitta kvar så blir det ett tryck som gör att det om några dagar slutar läcka.

• verkar

Trycket hjälpte bara tillfälligt iallafall för mig, jag läkte som ett såll. Inte vidare kul....

Ursäkta min dyslexi
  • Phalaenopsis

Jag började med uppsamlingskopp när 50 amningspads tagit slut på en vecka. Behöver handduk fäst i den nedfällda BH:n även när jag sitter och trycker på bröstvårtan under amningen. Någon gång under amningen måste jag ju alltid fixa något med bebisen, och annars sitter jag plötsligt där med blöta kläder. :(

• Dr Mupp

För mig har det fungerat varje gång,

Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Phalaenopsis

Varje gång = varje amningstillfälle (problemet tillbaka varje amning) eller
    Varje gång = fungerat för alla barn (behöver inte göras om förrän nästa barn) ?

• kixan
    Phalaenopsis skrev 2013-10-21 14:33:27 följande:
    Varje gång = varje amningstillfälle (problemet tillbaka varje amning) eller Varje gång = fungerat för alla barn (behöver inte göras om förrän nästa barn) ?

Både och, jag har fått upprepa varje amning en tid (minns inte hu länge, någon veck kanske?), men sen har det varit läckfritt i princip.
    A -03, F -05, V -10 - karinkristina.wordpress.com -
Svar på tråden Hjälper det att trycka på bröstvårtan mot läckande bröst i längden?