• MioViggoLove

Hundvänner i Uppsala

Hej!

Jag vill komma i kontakt med andra hund älskare i Uppsala för att träffas med hundarna & gå promenader låta hundarna få leka med varandra, kan givetsvis träffas utan hundarna sen oxå:)

Jag har en schäfer tik som är 1 år och 6 månader gammal, vi träffar inte så många hundar eller vänner så vore trevligt att lära känna nya vänner, är ju roligare att gå promenader om man är flera.

Jag kan lätt ta mig in till Uppsala.

Hoppas just du hör av dig, alla hundraser är välkommna bara de/m är snälla mot hundar:)

• Svar på tråden Hundvänner i Uppsala
  • nkw

Jag har två vinthundar, en italiensk och en whippet som gärna vill ha nya lekkompisar :). Vi bor i centrala Uppsala, möts gärna upp och går promenad och kanske fika på hundcafet :)

• tattines

Min tjej behöver tränas på gå på promenad med andra. Hon är jätteduktig härute på vischan och när hon går ensam med mig men såfort någon annan är med (speciellt om det är en till hund) så börjar hon dra och ha sig massor. Så vi vill gärna promenera och se hur det går och vänja henne.

• nkw
    tattines skrev 2013-10-16 16:33:41 följande:
    Min tjej behöver tränas på gå på promenad med andra. Hon är jätteduktig härute på vischan och när hon går ensam med mig men såfort någon annan är med (speciellt om det är en till hund) så börjar hon dra och ha sig massor. Så vi vill gärna promenera och se hur det går och vänja henne.
    Ställer gärna upp som sällskap, kan ju bara ta 1 hund till att börja med och lämna den andra med sambon så blir det inte allt för mycket på en gång:)
  • tattines

Låter kanon! Som jag skrev tidigare är hon dock skendräktig och lite "dryg" just nu men det borde lägga sig snart :)

• nkw
    tattines skrev 2013-10-16 17:42:00 följande:
    Låter kanon! Som jag skrev tidigare är hon dock skendräktig och lite "dryg" just nu men det borde lägga sig snart :)
    Hör av dig när ni är redo :)
  • nkw
    MioViggoLove skrev 2013-10-16 21:46:40 följande:
    Jag träffas gärna och fikar på hundcafet
    Låter super det! Nästa vecka? :)

• MioViggoLove

Ja det funkar, kanske kan byta nummer lättare att nås via sms? Går det att skicka meddelanden privat här?

• tattines

Ja det går, gå in på personen du vill skicka till så står det Skicka meddelande därinne på profilen :)

• Ellindra

Här är en till Uppsalabo med hundar. Tre stycken i mellanstorlek har jag :) Och träffas gärna för promenader och fika, om någon fortfarande är sugen?

• nkw
    Ellindra skrev 2014-03-19 13:24:21 följande:
    Här är en till Uppsalabo med hundar. Tre stycken i mellanstorlek har jag :) Och träffas gärna för promenader och fika, om någon fortfarande är sugen?
    Jag är absolut sugen, vad har du för hundar? :)
Svar på tråden Hundvänner i Uppsala